הפרסומת שעוררה סערה // הפרסומת שעוררה סערה

סערת ענק בעקבות פרסומת גזענית של H&M

רשת האופנה הסתבכה עם הזמר והיוצר דה וויקנד לאחר שפרסמה תמונה של ילד כהה עור עם הכיתוב "הקוף המגניב בג'ונגל"

תמונה של ילד כהה עור עם חולצה ועליה כיתוב כביכול תמים עוררה סערה וגרמה לרשת H&M להתנצל ולהסיר את התמונה מיידית מהאתר. 

מדובר בפרסום תמונת באתר של H&M, בה הוצג ילד ממוצא אפרו אמריקני כשהוא לובש קפוצ'ון ירוק עם הכיתוב הקוף הכי מגניב בג'ונגל (COOLEST MONKEY IN THE JUNGLE). התמונה הופצה ברשתות החברתיות ועוררה מהומה גם בקרב אומנים ויוצרים כהה עור.

הזמר והיוצר The Weeknd (אייבל מקונן טספיי) האשים את החברה בגזענות וצייץ בחשבון הטוויטר שלו "קמתי הבוקר מזועזע ומובך מהתמונה הזו, אני פגוע ויותר לא אעבוד עם H&M". טספיי הופיע בתצוגת האופנה של החברה באביב 2017 עיצב קולקציות אביב וסתיו לגברים. 

מזועזע מהתמונה // צילום: Michael Tran/FilmMagic 

הציוץ של היוצר הצית את הרשת בתגובות שרשרת רבות נגד החברה, מה שגרם להם לפרסם התנצלות ולאחר מכן להוריד את התמונה המדוברת מהאתר.

בתגובה הרשמית של הנהלת החברה נכתב: "אנו מבינים ומסכימים עם התגובה לתמונה, אנו מתנצלים מכל הלב ומתחרטים על הכיתוב. הסרנו את התמונה המדוברת מכל ערוצי התקשורת שלנו והקפוצ'ון כבר לא נמכר בחנויות, נבצע בדיקה לתהליכי העבודה בחברה כדי להימנע ממקרים כאלו בעתיד. בנוסף, נמשיך בדיונים עם The Weeknd והצוות שלו בנפרד. אנו מאמינים בגיוון ובהכללה בכל מה שאנו עושים".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...