בדיון שהתקיים היום (שני) קבע בית משפט השלום באילת כי שניים מנוסעי חברת ארקיע שטיסתם בוטלה יפוצו על ידי החברה בסך של 7,000 ש"ח. הנוסעים הנוספים שהיו על הטיסה מתכננים אף הם להגיש תביעה.
שופט בית המשפט תומר ארינוב קבע כי חברת התעופה נטשה את הנוסעים תחת כיפת השמיים, בשעה 1 בלילה, בעיצומה של סערת חורף, מבלי לסייע להם להגיע ליעדם או להסדיר להם מקום לינה בבית מלון.
ארינוב הבהיר כי חברת תעופה אינה יכולה לפטור את עצמה ממחויבות למתן שירות וסיוע מלא לנוסעים, גם אם מדובר בביטול טיסה בגלל כוח עליון, קרי מזג אוויר סוער, לרבות חלוקת מזון ומשקאות לנוסעים, הסדרת שירותי הסעה או לינה, בעקבות המתמנה ארוכה בשדה תעופה וביטול טיסה.
האירוע בגינו ניתנה ההחלטה התקדימית, התרחש בחודש דצמבר אשתקד כאשר בני הזוג חיה ואמנון שפר ובתם, וכן כ - 100 נוסעים נוספים, נאלצו להמתין כמה שעות בשדה דוב, לאחר שמזג האוויר הסוער מנע את המראת המטוס בו היו אמורים לטוס לאילת.
נשים, ילדים וקשישים עמדו רטובים בגשם
בשעה 23:30 בלילה הועברו הנוסעים למטוס "אמברייר", שחנה ברחבת המטוסים, אך רק בשעה 01:00 בלילה הודיע הטייס כי הטיסה מבוטלת. הנוסעים, לרבות קשישים, נשים בהריון מתקדם וילדים בזרועות הוריהם, הורדו מהאוטובוס ליד הטרמינל שהיה סגור ומסוגר, ונאלצו לעמוד רטובים בגשם סוחף ורוחות עזות ליד מטענם, כשהם ממתינים לסיוע מחברת ארקיע למצוא מקום לינה ללילה או אוטובוס שיסיע אותם לאילת.
המנהלת התורנית של חברת ארקיע, לא מיהרה לסייע כאשר טרקה את דלת הטרמינל בפני הנוסעים שביקשו למצוא שם מחסה מהסערה המשתוללת, ונעלמה. הטייסים ניסו לסייע אולם נאלצו להודיע "מצטערים, כל אדם לנפשו".
משפחת שפר נאלצה, בסופו של דבר, לשכור מונית ושילמה 1850 ש"ח עבור הנסיעה לאילת.
משהחליט ביהמ"ש על פסק הדין התקדימי, מתכננים כעת שאר הנוסעים שחוו את אותו יחס להגיש תביעה אף הם.