כאילו לא היה די בקיץ האחרון כדי לבסס את מעמדם האיקוני של כוכבי האן.בי.אי, הגיע לו בחודש שעבר אירוע חשיפת מדי המשחק החדשים של נייקי. זה החל במסך ענק שהפך לווילון ופוצל לפתע לשניים; המשיך בכניסה דרמטית של 30 שחקנים, אחד מכל קבוצה בליגה; והגיע לשיא בסטרפטיז רך שבו כולם פושטים בו בזמן את הז'קטים לעיני מאות צופים נלהבים. מהצד הביטו בכירי ענקית הנעלים, מחככים את ידיהם בסיפוק. הקאמבק הושלם.
כבר ארבעה עשורים שנייקי מוכרת את החלום האמריקני לילדי העולם, נישאת על גבו של המותג התורן - ממייקל ג'ורדן ועד לברון ג'יימס, ונהנית מדומיננטיות בולטת בשוק. כזאת שגם הביאה את נציגיה שאננים במיוחד לפגישה אחת בקיץ 2013 עם בחור בשם סטף קרי. הסיפור על הרשלנות הבלתי נתפסת שהתגלתה שם הפכה לאחת הכתבות הכי נקראות אי פעם של ESPN: מעיוות שמו של קרי - "סטפון", במקום "סטפן" - ועד שקופיות המצגת שבהן הופיע בטעות שמו של קווין דוראנט. כך איבדה חברת הנעליים הגדולה בהיסטוריה את הפנים של האן.בי.אי, רגע לפני שהפך לכזה, לטובת "אנדר ארמור" הצעירה. לך תתאושש מזה תדמיתית.
התגובה עלתה לנייקי בכמיליארד דולר, שווי החוזה לשמונה עונות שנחתם עם האן.בי.אי ונכנס העונה לתוקפו - גבוה יותר מפי שלושה מהחוזה האחרון עם אדידס. שם, אגב, דאגו שגם אחרון האוהדים יקבל לכך תזכורת בולטת בכל ערב בדמות לוגו החברה, שלראשונה בהיסטוריה יתנוסס על גופיות 30 הקבוצות. יוצאי הדופן: מייקל ג'ורדן ושארלוט, שתשחק עם סמל המותג "אייר ג'ורדן", שנמצא בבעלותה של נייקי. את תהליך ההתמסחרות של מדי המשחק - האובייקט היחיד בליגה שנותר נקי מחסויות עד העונה - ישלים לוגו נוסף אצל 17 קבוצות, שניצלו בינתיים את האפשרות להוסיף פרסומת על הגופייה.
וכשאחרון המעוזים נפרץ, כל האמצעים כשרים. אפילו קונספט מדי הבית־חוץ עתיק היומין. בנייקי הכינו לכל מועדון בין ארבעה לחמישה עיצובים שונים, והתנאי היחיד של הליגה לכל משחק הוא הבדל בולט בין המדים של שתי הקבוצות. המניע הנסתר הוא ככל הנראה הרצון לצמצם את השימוש בגופיות הלבנות במשחקי הבית - המדים הנמכרים פחות בחנויות - ולאפשר יותר משחקים "צבעוניים". שיקגו, למשל, הודיעה שתשחק את מרבית משחקי הבית שלה במדים האדומים, שבדרך כלל שימשו אותה בחוץ.

קרי עם המדים החדשים. האיש שאמר לא לנייקי // צילום: אי.פי

קמבה ווקר משארלוט. ההורנטס של ג'ורדן הם הקבוצה היחידה עם לוגו אחר על המדים החדשים, זה של "אייר ג'ורדן" // צילום: אי.אף.פי
בזמן שהעיצובים האופנתיים לא עברו שינוי משמעותי, כפי שאולי היה אפשר לצפות, אינספור שעות הושקעו בקשר העדין שבין בד לגוף, זכר אולי לפיאסקו השרוולים של אדידס, שנגמר בסרטון ויראלי במיוחד של לברון ג'יימס הופך חולצה לגופייה בדרכים פחות שגרתיות. בנייקי השתמשו בנתונים שנאספו על אזורי הזעה, אזורי תנועה וטמפרטורת גוף להגדלת הנוחות. כך, לדוגמה, לאחר שהבחינו בנטייה של שחקנים להרים את הגופייה באזור החזה - ג'יימס עצמו עושה זאת רבות - יצרו גזרה שתצמצם את המגע עם הגוף ותאפשר חדירה גדולה יותר של אוויר להפחתת הזיעה. המדים החדשים גם שוקלים 20 אחוז פחות מהמדים הקודמים, או כפי שהמחיש זאת מייק קונלי מממפיס בצורה ישירה יותר: "כמעט הרגשתי עירום".
אבל אם שואלים את אדם סילבר, הקומישינר של הליגה הפעילה ביותר ברשתות החברתיות בארה"ב, התוספת המשמעותית היא בכלל תווית מיוחדת שתופיע על גבי המדים הרשמיים המוצעים למכירה. ברוכים הבאים לעולם של גופיות חכמות: סריקה של התווית באמצעות סמארטפונים, בקליבלנד או בבייג'ין, תאפשר לאוהדים לצפות בתקצירי וידאו עדכניים של השחקן, שאת גופייתו הם רכשו, ולקבל ממנו מסרים בלעדיים. פורסם לראשונה על גבי גופייה.