עובדי חיפה כימיקלים מפגינים // צילום: הרצי שפירא // עובדי חיפה כימיקלים מפגינים // צילום: הרצי שפירא

משבר האמוניה: 370 עובדים בדרך הביתה

החברה החליטה לסגור את המפעל הצפוני של חיפה כימיקלים בשל סכסוך של העירייה עם המשרד להגנת הסביבה

גורמים בוועד העובדים של "חיפה כימיקלים" מסרו היום (שלישי) כי בשל מחלוקות בין עיריית חיפה למשרד להגנת הסביבה - הוחלט בהנהלת החברה לסגור את הסניף הצפוני ולפטר את 370 עובדיו. הנהלת חיפה כימיקלים אישרה את הדברים, ומסרה: "חיפה כימיקלים מודיעה על סגירת המפעל הצפוני של החברה בחיפה ועל פיטוריהם של כלל עובדי המפעל". 

"בשלושת השבועות האחרונים נענתה החברה לבקשת וועדת הכספים והקפיאה את הליכי הסגירה. שרי המשפטים, הכלכלה והגנת הסביבה כנסו את כל הגורמים המוסמכים לדיון עם עירית חיפה על מנת להחליט על הפתרון הבטוח והישים ביותר ליבוא אמוניה לתעשיית הדשנים. על אף שמומחי המשרד להגנת הסביבה כמו גם רשויות הביטחון הכריעו כי הפתרון הבטוח ביותר הינו יבוא באמצעות אוניה קטנה והזרמה ישירה למפעל הצפוני, ראש עיריית חיפה יונה יהב מתנגד לפתרון זה באופן מכוון מתוך כוונה לחבל במאמצים לאפשר לחברה להמשיך לפעול, תוך שהוא מתעלם הן מהאינטרס הביטחוני של תושבי העיר, הן מגורלם של אלפי עובדים התלויים בחיפה כימיקלים והן מהעובדות והכל לשם פופוליזם ורצון לשוב ולהיבחר לראשות העיר", נמסר עוד מהחברה.

בחברה טענו כי "החברה הודיעה לוועד העובדים כדין על כוונתה לסגור את המפעל ומכתבי הזמנה לשימוע לפני הפיטורים יישלחו בימים הקרוב. במקביל, לאור תמיכת הרשויות המקומיות בדרום, החברה עושה כל מאמץ להחזיר את המפעל במישור רותם לפעילות באמצעות איזוטנקים, שאושרו לשימוש על-ידי המשרד להגנת הסביבה רק למפעל הדרומי".

"מדובר בפתרון מורכב היות שאין די איזוטנקים זמינים בעולם ונהיה תלויים במילוי מחדש בקנה מידה גדול בטורקיה ובמצרים. ההערכה היא כי המפעל יוכל לחזור לפעילות חלקית רק לקראת ראשית דצמבר. החברה מקווה שממשלת ישראל תממש את החלטתה ותיישם את פתרון האוניות הקטנות", נמסר. 

בתחילת החודש התקיימה פגישת גישור במשרד הכלכלה והושגה פשרה לפיה, במקום מיכל האמוניה בצפון שיפורק, יבחנו שתי חלופות: הבאת אמוניה באונייה קטנה שתעגון  במפרץ חיפה, או לחילופין יוקמו מיכלי אמוניה קטנים במפרץ חיפה. כעת נראה כי הפשרה לא תמושש והמפעל יסגר.

רומי אבן דנן, ראש אגף חומרים מסוכנים במשרד להגנת הסביבה אמרה ל"ישראל היום": "אנו בוחנים אך ורק את ההיבטים הבטיחותיים והסביבתיים ונותנים תנאים אך ורק ביחס לזה. במהלך החודשים האחרונים קיימנו בחינת חלופות מעמיקה, שבסיכומו של תהליך הסתכמה בשלוש חלופות קבילות".

"לאחר מכן, קבענו את התיעדוף ביניהן – כאשר חלופת האונייה (הזרמה ישירה למפעלים) היא החלופה הטובה ביותר. כרגע, כשאין את חלופת האונייה נלך לחלופה פחות טובה מבחינתו אבל היא עדיין קבילה. כך או כך, לדעתנו - אין שום סיבה שהמפעל צריך להיסגר, בטח לא כשישנן חלופות", סיכמה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...