חודש יולי מביא איתו בשורה לחובבי האופרות של ג'אקומו פוצ'יני: שתי אופרות שלו יעלו החודש בארץ. האחת היא "מאדאם בטרפליי", שתעלה באופרה הישראלית בניצוחו של דניאל אורן (בכורה: 16.7, בית האופרה בת"א, 20:00), והאחרת, "טורנדוט", תבוצע בידי התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של זובין מהטה (בכורה: 20.7, היכל התרבות בת"א, 20:00).
פוצ'יני הוא ממלחיני האופרה המבוצעים ביותר. סגנונו מאופיין בליריות בלתי מרוסנת ובשימוש עשיר בתזמורת, וגם, כפי שמראות שתי האופרות שיבוצעו בארץ, במשיכה גדולה לנושאים אקזוטיים.
"מאדאם בטרפליי" עוסקת באהבתה חסרת הסיכוי של גיישה יפנית צעירה למלח בצי האמריקני. בארץ תועלה האופרה בבימויו של היפני קייטה אסארי, שיציע מבט ייחודי לאופרה, דווקא מתוך התרבות היפנית. בבימויו של אסארי הגיבורה אינה צעירה אלא גיישה אצילית ומרשימה השלמה עם בחירותיה.
"טורנדוט" היא האופרה האחרונה של פוצ'יני, שמת בטרם השלים אותה (תלמידו פרנקו אלפאנו הוא שהשלימה). ב"טורנדוט" זונח פוצ'יני את ה"ווריזמו", זרם מוזיקלי שהתמקד בדרמות ריאליסטיות של פשוטי העם, ופנה לעבר עולם האגדה. עלילת האופרה מתרחשת בסין. כל המבקש להינשא לטורנדוט, נסיכת הקרח, חייב לפתור שלוש חידות. מי שנכשל במשימה - ראשו נערף.
הפילהרמונית תעלה את האופרה ללא בימוי ותפאורה, מה שיביא לקדמת הבמה את התזמור הנהדר של פוצ'יני, אולי היפה והמורכב ביותר שלו.