המפקחת על שוק ההון דורית סלינגר // צילום: יהושע יוסף // המפקחת על שוק ההון דורית סלינגר // צילום: יהושע יוסף

מי חברת הביטוח המובילה בשירות?

זו השנה השלישית שבה מפורסם מדד שירות חברות הביטוח ששינה סדרי עולם בענף • המפקחת על שוק ההון: "מדובר בכלי מצוין לשים את הלקוח במרכז"

מדד שירות חברות הביטוח: הממונה על שוק ההון, הביטוח והחסכון הפנסיוני, דורית סלינגר, פרסמה אתמול את מדד שירות חברות הביטוח לשנת 2016. זו השנה השלישית שבה מתפרסם המדד ששינה סדרי עולם בענף הביטוח. "גילינו שהחברות שהשתפרו ביצעו במפורש פעילות אקטיבית כדי להגיע לתוצאה", אמרה סלינגר. עוד הוסיפה "בעיננו מדובר בכלי מצוין למבטח לשים את הלקוח במרכז".

המדד שיקלל את הטיפול בתביעות הביטוח (40%), שביעות רצון הלקוחות (30%), תלונות הציבור שהגיעו לרשות שוק ההון וכיצד טופלו (20%) וכן זמן הההמתנה עבור מענה הטלפוני (10%). ברשות שוק ההון מתכננים להשיק מדד נוסף למידת אימוץ הערוצים הדיגיטליים בהמשך השנה.

המדד שפורסם אתמול בחן את טיב השירות של חברות הביטוח בתחומי: ביטוחי חובה ברכב, ביטוחי רכוש רכב (עצמי וצד ג'), דירות, הוצאות רפואיות, נזקים רפואיים, נסיעות לחו"ל ועוד. ככלל ניתן להתרשם שחברות הביטוח הישירות זוכות להתברג במקומות גבוהים במדד טיב השירות בדרך כלל. 

כאשר תחום הביטוח הסיעודי לוקה בחסר, שם משחקות בעיקר חברות הביטוח הגדולות והציון הממוצע שניתן בבחינת הטיפול בתלונות הציבור נמוך ביותר: 68 לענף, ו-72 במדד הטיפול בתביעות בתחום. יצוין גם כי תחום זה נחשב לאחד הסבוכים בטיפול וככל הנראה זו הסיבה לציונים היחסית נמוכים.

בין החברות שהגיעו למקומות הראשונים במדדים המובילים: בביטוחי החובה ברכב – שירביט, ביטוח ישיר ו-AIG, בתחום ביטוחי רכב (רכוש): AIG, ביטוח ישיר ושירביט, בביטוח דירה ותכולתה: שומרה, AIG וביטוח ישיר ובביטוחי בריאות (ניתוחים, השתלות, תרופות ומחלות קשות): ביטוח ישיר, AIG והפניקס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...