תקלה במערכת הבידוק הביטחוני האוטומטי של נתב"ג, שנמשכה כ־10 שעות, גרמה אתמול לעיכובים של אלפי נוסעים בעשרות טיסות שהיו אמורות לצאת החל מלקראת חצות שלשום ועד אתמול בשעה 09:00 בבוקר.
רוב הטיסות יצאו באיחור של יותר משעה, והיו טיסות שהתעכבו אף יותר. אלפי נוסעים התבקשו להגיע לנמלשלוש וארבע שעות לפני מועד הטיסה, אך בסופו של דבר מאות מהם יצאו לטיסותיהם ללא המזוודות, ואלו נותרו בנתב"ג כדי להישלח ליעדן במועד מאוחר יותר.
מרשות שדות התעופה נמסר אמש כי מקור התקלה עדיין לא נמצא, והנושא נחקר כדי למנוע הישנות מקרים דומים. מערכת הבידוק HLS נמצאת בהרצה כבר תקופה ארוכה ועדיין לא "נמסרה" רשמית לרשות שדות התעופה. זאת כדי לוודא שהמערכת עונה על כל הדרישות והתגברה על כל התקלות. התקלה אתמול היתה דוגמה לתקלה שהרשות מבקשת לתקן לפני קבלה סופית של המערכת. מערכת בידוק דומה הוזמנה גם עבור טרמינל 1, שיחזור לפעילות בעונת הקיץ 2017 לשימוש טיסות החסך.
צוותים מתוגברים של רשות שדות התעופה ניסו כל הלילה לשווא לתקן את מערכת הבידוק הביטחוני, ובמהלך הלילה הוקפצו צוותים נוספים של יחידות התפעול - סבלים ופורקי מזוודות - ותוגברו צוותי הביטחון. אלפי נוסעים נאלצו לעמוד שעות בתורים ארוכים שלא התקדמו. התקלה גרמה לעומס בעמדות הצ'ק אין, אף על פי שאתמול היה יום "חלש" בנתב"ג, עם 25 אלף נוסעים לעומת כ־80 אלף בימי השיא. אך גם על הכבודה המצומצמת של המספר הקטן יחסית של הנוסעים לא יכלו הצוותים המתוגברים להשתלט בלי הבידוק האוטומטי. נוסעים מתוסכלים שעברו את "החוויה" הלא הנעימה הלינו ואמרו כי "מדובר בבלאגן בלתי נסבל".
אתמול בשעה 09:00 בבוקר, כשרוב טיסות הבוקר מתעכבות, הוחלט לכבות את המערכת כליל וההמראות הושבתו לשעה שלמה לשם אתחול מערכת הבידוק כולה. רק אחרי האתחול מחדש היא חזרה לפעול. לאחר תיקון התקלה והפעלה מחדש של המערכת החל צ'ק אין מדורג כדי לבדוק את כלל המערכת ולבצע בידוק ביטחוני למזוודות. בשעה 10:00 הודיעו על חידוש הטיסות, אך נדרשו עוד כמה שעות לפני שהצליחו בנמל לחזור ללוח הזמנים המקורי. לאחר מכן החל הטיפול במזוודות שרוכזו באולם כדי לפזר אותן לטיסות. מנהל נתב"ג, שמואל זכאי, הודה לכל המעורבים על ההתגייסות של כלל מנהלי נתב"ג להחזרת המערכת לפעילות.