פרשת הזיהום בקורנפלקס של יונילוור: משרד החקירות ויצמן - יער הוציא הבוקר דוח, לאחר יומיים של חקירה שבוצעה במפעל, בו ניסו להבין כיצד משטחים עם 240 מארזי קורנפלקס נגועים בזיהום סלמונלה יצאו משטח המפעל והגיעו לצרכנים. מהדוח עולה כי עובדי החברה החיצונית שנתנה ליונילוור שירותים לא שיתפו פעולה עם החקירה וסירבו לעבור בדיקת פוליגרף.
מהדוח עולה כי אחד העובדים החליף את UPI המשטח (מעין תעודת זיהוי של המשטח) ב-UPI של משטח אחר, וכך איפשר את הוצאתו מהמפעל. זהות העובד שגרם לטעות ידועה למשרד החקירות, אך הוא אינו מודה בכך. לפי הדו"ח הטעות נעשתה ברשלנות ולא בזדון.
מהחקירה גם עולה כי החברה שאחראית על שילוח המשטחים היא חברה עצמאית בשם לוגיסטיקר, שנותנת שירותים ליוניליוור, ובחרה להוציא את המשטח עוד לפני שהוכרז כמזוהם. לדברי העובדים הם הניחו כי אין בעיה עם המשטח.
השאלה הא מדוע בחרו העובדים על דעתם להוציא את המשטח למרות שלא הותר להם להוציא אותו, שכן עוד לא הגיעו תוצאות הבדיקות השיגרתיות שערכו. ומדוע בשלב מסויים בחקירה מנכ"ל חברת לוגיסטיקר הודיע לעובדי המחסן להפסיק לשתף פעולה עם החוקרים ומנע מהם לבצע בדיקות פוליגרף. הדוח גם לא מתייחס לשאלה כיצד הגיע הזיהום אל פס הייצור ומה מקורו.
השאלה היא, מדוע אם כך יוניליוור אינה מערבת את המשטרה בחקירה?. מחברת יוניליוור נמסר בתגובה: "אנחנו עוד לומדים את הדו"ח מפיקים לקחים".
תגובת "לוגיסטיקר": "העובדות הנכונות באשר להשתלשלות האירוע שמקורו במפעל יוניליוור ידועות לנו ונלבן אותן מול הלקוח ולא בתקשורת.
"צר לנו על הדו"ח החובבני וחסר האחריות של משרד 'ויצמן יער' שביצע את החקירה מטעם יוניליוור ובחר בסופו של יום להטיל את האשמה על מחסנאי, תוך שימוש בהשערות וסברות שאין להן שום בסיס ותימוכין במציאות, במקום למצוא את מקור התקלה.
"בניגוד לנטען, שיתפנו פעולה עם הלקוח שלנו ועם כל הרשויות שפנו אלינו לרבות חברת 'ויצמן יער' שתחקרה שעות ארוכות את העובדים שלנו ונמשיך לעשות זאת בכדי לסייע ככל שניתן.
"לא נשתף פעולה עם בודק מגמתי שמחפש ש"ג להאשים אותו במקום לבצע בדיקה מקיפה ומהימנה שתמצא את מקור התקלה האמיתי".