בית המשפט המחוזי בתל אביב פסל היום (שני) את קמפיין חברת תשעה מיליון שעוסק בסוכני הביטוח וחייב אותה ומנהליה בהוצאות משפט כוללות בסך 351 אלף שקל.
הבקשה לאסור את הפרסום הפוגעני הוגשה על ידי לשכת סוכני הביטוח בישראל ושמונה סוכני ביטוח: "הנתבעת ומנהליה בחרו להתחרות על שוק צרכני הביטוח הרכב מול סוכני הביטוח במסגרת קמפיין פרסומי אותו יזמו", טענו התובעים. "בפרסום הפוגעני הם העניקו לסוכן הביטוח את השם בדוי יהושע 'שוקה', כשהוא מוצג כנהנתן חסר תקנה", הוסיפו.
יש לציין כי בשנת 2011, עת התחיל קמפיין "שוקה", ניסתה לשכת סוכני הביטוח למנוע את פרסום הקמפיין, אך בית המשפט המחוזי בפתח תקווה דחה את הבקשה. "אין בפרסומת כל כוונה לפגוע באופן אישי בסוכן ביטוח כזה או אחר", כתב אז השופט יעקב שינמן והוסיף: "מדובר ב'מלחמה כלכלית' שמנהלות חברות הביטוח הפועלות במישרין למול הלקוח לעומת חברות הביטוח המסורתיות הפועלות באמצעות סוכנים".
הפעם מאבקה של לשכת סוכני הביטוח נשא פרי. בפסק הדין, בו התקבלה התביעה בחלקה, מתח השופט אליהו בכר ביקורת חריפה מאוד על הנתבעים כאשר כתב, כי מדובר ב"התנהלות פסולה. החברה ביקשה לרכוש לעצמה נתח שוק גדול יותר על דרך של פגיעה במתחריה – סוכני הביטוח. הפגיעה לא מתבטאת רק בהצגתם כארכאים, מיושנים ומיותרים".
עוד כתב, כי מנקודת המוצא של החברה, לפיה אין מקום בעולם הביטוח לסוכני ביטוח, "הינה בעייתית ולא מוסרית בעליל". השופטת חתם את פסק הדין בטענה כי "הדרך אל העושר אינה תמיד קלה ואין מקום להשפלת הצועדים בה כמו גם לפגיעה בכבודם בשם אידיאל הממון".