חוקרים חשפו את הסוד לקניות מהירות בסופרמרקט. כדי לבזבז מעט זמן ככל האפשר, את המטלות יש לחלק בין המינים, כאשר על הגברים לאתר את עגלת הקניות ולעמוד בתור לקופה, ועל נשים מוטלת המשימה לערוך את הקניות עצמן.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
העצה הזו התגבשה בעקבות מחקר שבדק מאות צרכנים, ומצא כי נשים מהירות יותר מגברים במציאת ובבחירת מוצרים. גברים, לעומת זאת, מתמחים במציאת העגלה או הסל, באיתור הכניסה והיציאה, או במילים אחרות, כפי שהחוקרים האוסטרלים ניסחו זאת – להיכנס ולצאת מהמכולת.
במטרה למצוא את המתכון לסיבוב הקניות המושלם, החוקרים תשאלו קרוב ל-1,200 גברים ונשים, בזמן שהם נכנסו ויצאו משלושה סופרמרקטים. סיבובי הקניות של הלקוחות תוזמנו ומספר הפריטים שנקנו שוקלל.
הממצאים חשפו כי הקונות איתרו את המוצרים הדרושים להן פי שלוש מהר יותר מאשר הגברים. כתוצאה מכך, לקח לנשים ממוצע של 13 שניות פחות לאתר מוצרי מזון, להחליט איזה מותג לרכוש, ולהניח אותו בעגלה.
כך נראתה האופנה בימי ממלכת ישראל המאוחדת
בכל מקרה, הגברים פיצו על כך כשהיו יעילים יותר בכניסה וביציאה שלהם מהמקום, ועשו זאת בממוצע בארבע דקות פחות מאשר האישה הממוצעת, כך לפי מגזין הצרכנות האוסטרלי.
החוקרים מאוניברסיטת דרום אוסטרליה פסקו: "המחקר שלנו מראה כי אצל גברים, החשיבות בקלות הגישה, החנייה והיציאה מהמקום, היא רבה יותר מאשר הקנייה עצמה, ולכן הם מסיימים את הקניות מהר יותר, ועם פחות מוצרים באמתחתם".
לדבריהם, העיכוב של הנשים בקניות, יכול להיגרם גם כתוצאה מכך שלרוב הן מלוות בילדים. עניין נוסף - נשים קונות יותר מוצרים, ולכן נמנעת מהן הזכות לשלם בקופות המהירות.
בכל מקרה, הן מרוויחות זמן כשהן מקבלות החלטות מהר יותר, בהתלבטות איזה מותג לרכוש, ובניגוד לסטריאוטיפ שלנשים אין חוש התמצאות, בתוך החנויות, הן מנווטות טוב יותר מאשר הגברים.
לסיכום, צאו לקניות יחד (אבל בלי הילדים), וחלקו את המשימות ביניכם. ייתכן כי זהו לא רק המתכון לקניות יעילות בסופר, אלא גם לזוגיות טובה יותר.
דיאטה, אופנה, מתכונים ועוד המון דברים מעניינים - עכשיו במדור הלייף סטייל!