ראש הוועדה לתחבורה ובטיחות באינדונזיה מסביר על נסיבות ההתרסקות // צילום: אי.פי // ראש הוועדה לתחבורה ובטיחות באינדונזיה מסביר על נסיבות ההתרסקות

נמצאו האשמים בהתרסקות מטוס אייר אסיה

דוח חקירת התרסקות מטוס אייר-אסיה לפני כשנה פורסם היום • הטייסים קיבלו אזהרות - וניתקו את אחד המחשבים מחשמל

ציוד פגום וחוסר יכולת של הצוות לשלוט במטוס הם שגרמו להתרסקות מטוס האיירבאס 320 של אייר אסיה ב-28 בדצמבר 2014 לתוך ים ג'אווה, בה נהרגו 162 הנוסעים ואנשי הצוות. כך נמסר היום, עם סיום חקירת התאונה.

צילום: רויטרס

המטוס בטיסה QZ8501 התרסק במזג אוויר סוער במהלך טיסה קצרה מהעיר סורבאיה שבאינדונזיה לסינגפור. בחיפושים אחרי המטוס השתתפו ספינות ומטוסים מכמה מדינות, כשמזג אוויר גרוע מקשה על החיפושים. עד היום לא הצליחו למצוא ולמשות את גופותיהם של 56 מהנוסעים. 

בדוח התאונה נכתב, כי סדק בחיבור של מערכת ההיגוי של המטוס גרם לכשל של המערכת ולשיגור אזהרות לטייסים. כאשר קיבלו אזהרה בפעם רביעית, הטייסים ניתקו את אחד המחשבים של המטוס ממערכת החשמל, במטרה להתחיל אותה מחדש, אבל ברגע שניתק זרם החשמל, כובה גם הטייס האוטומטי. 

"המהלכים של הצוות גרמו לחוסר יכולת של הצוות לשלוט במטוס", נכתב בדוח התאונה. "המצב גרם להזדקרות של המטוס, מעל ליכולת של הצוות להתאושש". בהקלטות הקופסה השחורה לא ניתן היה לבדוק אם ההתרסקות נגרמה בגלל מזג האוויר. 

מתברר, כי החלק הפגום נזקק לטיפול 23 פעמים במהלך 12 החודשים שקדמו לתאונה, כשבתקופה האחרונה הלכו התקלות ותכפו. בדיווחים קודמים על התאונה נמסר כי המטוס טיפס מהר מידי לגובה עד שנקלע למצב אירו דינמי שגרם לו לאובדן כוח העילוי, ואז נפל והתרסק. 

לדברי החוקרים, מערכות האזעקה "צרחו" כשהטייסים ניסו לייצב את המטוס. מן הדוח עולה עוד, כי טייס המשנה הצרפתי רמי פלסל, הוא שהטיס את המטוס בזמן ההתרסקות, ולא הקברניט. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...