אחרי ההצלחה של סרט האנימציה "הקול בראש", שגרף 850 מיליון דולרים ברחבי העולם, אולפני פיקסאר סוגרים את 2015 בסרט נוסף, "הדינוזאור הטוב", שעולה מחר בקולנוע.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
זו הפעם הראשונה בתולדות אולפני האנימציה הנחשבים (שאחראים ללהיטי ענק כמו "מפלצות בע"מ", "מוצאים את נמו", "משפחת סופר על" וסידרת סרטי "צעצוע של סיפור") שהם משחררים שני סרטים באותה שנה.
"הדינוזאור הטוב" הוא סיפור הרפתקאות פרה־היסטורי שמתרחש במציאות פיקטיבית שבה הדינוזאורים לא נכחדו. במרכז העלילה דינוזאור צעיר בשם ארלו שמוצא עצמו נסחף בנהר, הרחק מבני משפחתו, ועליו למצוא את הדרך חזרה הביתה. מי שמלווה אותו במסעו הוא ילד אדם ניאנדרטלי בשם ספוט.
"הדינוזאור הטוב", שהופק בעלות משוערת של כ־200 מיליון דולרים, נמצא בעבודה כבר יותר משש שנים והוא פרי מוחו של האנימטור והבמאי בוב פיטרסון שאחראי בין השאר לסרט "למעלה", שהיה מועמד ב־2009 לאוסקר לסרט הטוב ביותר. אלא שאת המושכות כבמאי הסופי של הסרט העביר פיטרסון לידי פיטר סון, דמות מפתח בפיקסאר.
מעבר לעבודתו הפורמלית של סון כתסריטאי וכאנימטור בכיר באולפנים זה יותר מעשור, הוא גויס גם כמדבב לדמויות בסרטי פיקסאר כגון העכברוש אמיל ב"רטטוי" והמפלצת סקווישי בסרט "בית ספר למפלצות" מ־2013. כמו כן, דמותו של הילד ראסל ב"למעלה" אוירה בהשראת מראהו החיצוני.
"אני עובד במקום שבו מאיירים דמויות ועושים להן קולות בזמן העבודה כדי להבין אותן טוב יותר, וכך קרה שהבמאים באולפנים ביקשו שאדבב גם בסרטים עצמם", מספר סון בראיון לקידום הסרט, "מה שקרה עם 'למעלה' הוא שאנימטורים ציירו אותי אקראית בתור אגודל שמנמן עם עיניים מלוכסנות וכובע לראשו, וכך נוצר ראסל".

פיטר סון // צילום: Deborah Coleman, Pixar
לדבריו, אמנם יש לחץ לעמוד בציפיות אחרי "הקול בראש", אבל הוא בראש ובראשונה שמח עבור הקולגות שלו, שהוציאו להיט כזה מתחת ידיהם.
אחד האלמנטים הוויזואליים המרשימים בסרט הוא מרחבי הטבע המצוירים. "טיילנו באזורים שבהם ארכיאולוגים איתרו עצמות דינוזוארים כדי להכיר את הסביבה", מספר סון, "כל מקום שראינו היה עוצר נשימה. הכוונה היתה שהעיניים הגדולות של ארלו והבעות הפנים יעבירו רגש בצורה ברורה. זה בטח לא הדינוזאורים המפחידים שהצופים ראו ב'עולם היורה'".