ועד עובדי רכבת ישראל הודיע בשעות הצהריים כי החל בעיצומים. מהוועד נמסר כי החל מהשעה 15:00 הושבת קו הנוסעים היוצא מבאר שבע להוד השרון דרך לוד ותל אביב, זאת על רקע מה שמכנים בוועד "פגיעה בזכויות העובדים המועמדים לעבור ממוסכי הרכבת בלוד למוסך החדש בבאר שבע". בהמשך, במה שכונה על ידי הנהלת הרכבת "צעד בריוני", סגר ועד העובדים חמש תחנות לחלוטין: שדרות, ת"א ההגנה, צומת חולון, יבנה מערב ומשה דיין.
בשעות הערב, במהלך פגישה בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, וועד עובדי הרכבת, נציגי איגוד התחבורה בהסתדרות לבין יו"ר דירקטוריון הרכבת חוסאם באשרה, מנכ"ל הרכבת וסמנכ"ל כח האדם של הרכבת הגיעו הצדדים להבנות, והודיעו כי העובדים חוזרים לעבודה מלאה.
הנהלת הרכבת הודיעה כי תפנה באופן מידיי לבית הדין לעבודה. נציין כי בית הדין פסק לפני שלושה שבועות כי העברת העובדים הינה בסמכות הנהלת החברה וכי מדובר בצעד חוקי.
על פי ועד הרכבת השבתת הקו היא עד להודעה חדשה, וההחלטה על השביתה התקבלה בעקבות צעדים חד-צדדיים שנוקטת הנהלת הרכבת לגבי עשרות עובדים המנויידים מלוד לבאר שבע ללא הסדרת זכויותיהם כנדרש.
הנהלת רכבת ישראל הגיבה לעיצומי ועד העובדים ומסרה: "ועד העובדים החליט לנקוט מהלך בריוני ולהשבית את הרכבת, ולפגוע באופן מובהק בציבור הנוסעים. הנהלת הרכבת תעשה ככל שביכולתה כדי למנוע פגיעה בנוסעים, ובכלל זה פנייה דחופה לצו מניעה נגד צעדי העובדים".
עוד מסרה ההנהלה כי היא מצרה על המהלך ומקווה שהוועד ינהג בשום שכל באחריות ובהגינות כלפי נוסעי הרכבת. "הועד פורע חוק. הם משביתים את רכבת הנגב קו הוד השרון ואשקלון שדרות ונתיבות הקו שגם מתגבר את תל אביב בשל עבודות הרכבת הקלה הועד אפילו לא ממתין להחלטת בית הדין בערעורו ומי שמשלם את המחיר זה הנוסעים."
נזכיר כאמור כי ועד העובדים התנגד לניוד העובדים מהמוסך בלוד למוסך הארצי החדש בבאר שבע ונקט במספר שיבושים בעבר. לפני שלושה שבועות לאחר כמה דיונים משפטים קבעה נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, השופטת אפרת לקסר, כי הנהלת רכבת ישראל יכולה לנייד עובדים לשם ייעול וועד העובדים אינו יכול להתנגד לכך.