משרדי נטלי בתל אביב // צילום: רוני שיצר // משרדי נטלי בתל אביב

פשרה: "נטלי" תפצה ברבע מיליון ש' משפחת חולה שהתקשר - ונפטר מאירוע לב

כשי' חש כאב בחזה, הוא התקשר למוקד: "אני מרגיש שהלב לא בסדר" • בנטלי ענו: "יבוא רופא" • הרופאה הגיעה אחרי שעתיים, וגילתה גופה • נטלי: "אירוע בלתי נמנע"

חברת "נטלי לרפואה דחופה" תפצה ברבע מיליון שקלים את בתו של בן 72 תושב השפלה, שנפטר לאחר שהחברה לא שלחה אליו אמבולנס בזמן. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

המקרה אירע לפני חמש שנים. י', תושב השפלה, אשר סבל ממחלות כרוניות והתגורר לבדו, רכש מינוי בחברת נטלי לשם קבלת טיפול במקרה הצורך. ביום 20 ביוני 2010, בשעות הבוקר, התקשר י' אל מוקד חברת נטלי בשל כאבים חזקים בחזה שמהם החל לסבול כמה שעות קודם. 

אף שתלונותיו היו צריכות להבהיר למקבל השיחה מטעם נטלי כי מדובר באדם הסובל מאירוע לבבי, לא הוזעק למקום אמבולנס כנדרש. במקום זאת, הסתפקה חברת נטלי בשליחת רופאה ובהגיעה, יותר משעתיים לאחר השיחה שקיים המנוח עם המוקד, מצאה רופאת נטלי את המנוח חסר רוח חיים.

לכתב התביעה שהגישו עיזבון המנוח ובתו צורפה הקלטת השיחה האחרונה של המנוח עם מוקד נטלי. להלן תמליל השיחה:

המנוח: "אני מרגיש שהלב שלי לא בסדר... הלב שלי, אני מפחד שאקבל התקף לב".

הרופאה במוקד נטלי: "כמה זמן נמשך הכאב?"

המנוח: "שש, שבע שעות".

הרופאה: "אני אזמין לך רופא הביתה, בסדר? בסדר? בתוך שעתיים יבוא רופא". 

המנוח, חסר אונים, משיב לה: "יש לי כאבים חזקים". 

נציגת נטלי: "אתה לקחת את כל התרופות שלך?" 

המנוח משיב: "לקחתי, לא עזר כלום, הלחץ עלי כבד מאוד".

יצוין כי הפיצוי ניתן במסגרת הסכם פשרה שהושג בין בא כוחה של הבת, עו"ד אסף עוזירי ממשרד עוה"ד מרקמן את טומשין, וזאת בלי שחברת נטלי תודה בחבותה למקרה. ההסכם קיבל תוקף של פסק דין בבית משפט השלום בראשון לציון, קצת יותר מחצי שנה לאחר הגשת התביעה נגד החברה.

פרופ' דן צבעוני, מנהל המחלקה הקרדיולוגית במרכז הרפואי שערי צדק, הגיש במסגרת התביעה חוות דעת לבית המשפט ובה קבע כי "כאשר גבר בן 72 מתלונן על כאבים בחזה, ובפרט על כאבים חזקים בחזה, ההסתברות שמדובר באירוע לבבי חדש היא גבוהה ביותר - בסדר גודל של 80%-90%. מקומו של כל גבר כזה הוא בחדר מיון, בפרט כאשר הכאבים מתמידים". 

את תגובת בא כוחה של חברת נטלי לגבי הסכם הפשרה לא ניתן היה להשיג. נציין כי עם הגשת התביעה מסרה חברת נטלי כי "המטופל שוחח עם רופאה במוקד, והיא שקיבלה את ההחלטות הרפואיות על פי שיקול דעתה באותה העת. אנו מנועים מלהתייחס לפרטים נוספים מטעמי סודיות רפואית. חברת נטלי מציבה את איכות ובטיחות הטיפול כערך עליון ומשכך אנו לומדים באופן יזום ומחדדים נהלים והנחיות כדבר שבשיגרה ובאופן שוטף במטרה לספק שירותי רפואה ברמה הגבוהה ביותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...