צילום: אי. פי. איי // אלונסו. עונה לא פשוטה עוברת עליו

פנצ'ר בגלגלים

פרננדו אלונסו חזר בסוף שנת 2014 למקלארן, בתקווה לזכות באליפות העולם בפורמולה 1 • היום, כשטרם רשם נקודות בסבב, הדברים נראים עגומים מאוד

פרננדו אלונסו יחנוך ביום שישי הקרוב את המוזיאון על שמו, שהוקם בלה מורגאל בחבל אסטוריאס שבספרד. בסך הכל יכיל המוזיאון 276 מוצגים מימיו הראשונים על המסלול, שיהיו מסודרים ב־16 חדרים שונים ויכללו, בין השאר, את רכב הקארטינג שבו נהג את הסיבובים הראשונים בחייו. העונה הנוכחית במקלארן נשארת בינתיים מחוץ למוזיאון.

"זה היה סוף שבוע גרוע מכל הבחינות", אמר הנהג הספרדי רגע אחרי שהתנגש בקימי רייקונן בסיבוב הראשון של גרנד פרי אוסטריה, שהפך מהר מהצפוי למירוץ הרביעי ברציפות שאותו סיים אלונסו עם הכיתוב DNF - לא סיים את המירוץ. רק פעם אחת בקריירה פרש אלונסו משלושה מירוצים ברציפות, וזה היה בשנת 2001, כשנהג ברכב של היצרנית האיטלקית מינארדי. העונה הנוכחית, שנפתחה בתאונה קשה במסלול האימונים בברצלונה שבגללה פיספס את מירוץ פתיחת העונה באוסטרליה, לא תוכננה להיות הטובה בקריירה של הספרדי, אבל לבטח לא הכי גרועה.

אלונסו חזר בדצמבר 2014 למקלארן אחרי ארבע שנים שבהן היה בפרארי וזכה בשתי סגנויות באליפות העולם. את המעבר ליצרנית הבריטית הסביר ברצונו להשיב את המוטיבציה, שאותה איבד בשנים האחרונות. "נמאס לי כל הזמן לסיים מקום שני או שלישי, אני רוצה לזכות שוב בתואר".

היום, כשטרם רשם נקודות דירוג בסבב, הדברים הללו נשמעים מגוחכים. המסר שאותו מנסה להעביר מי שהיה פעמיים אלוף העולם הוא שמדובר בתהליך ארוך מאוד, שאת תוצאותיו יהיה אפשר לראות, אם בכלל, ב־2016. "אנחנו נמצאים בסופו של המשבר", ניסה אלונסו להרגיע אתמול (ב'), "אנו בדרך הנכונה, אבל זה ייקח זמן". 

המכונית של אלונוסו. סיים את המרוץ לאחר הקפה אחת בלבד // צילום: GettyImages

אחרי שלושה מירוצים שבהם נאלץ לפרוש, המסלול הנוח באוסטריה סומן כמקום שבו אלונסו ומקלארן יקומו לתחייה - הרכב של הספרדי זכה למנוע מחודש של הונדה, אף קצר יותר וכנפיים אווירודינמיות. בעקבות השינויים נענש אלונסו בזינוק מהמקום האחרון, אבל העיקר מבחינת מקלארן היה לבחון את הרכב החדש. המבחן הזה, כאמור, הסתיים אחרי הקפה אחת בלבד. "אפשר להתעצבן, אבל צריך ללמוד מזה", סיכם הספרדי, שגם במירוץ הקרוב בסילברסטון יזנק אחרון עקב השינויים שהיצרנית מבצעת ברכבו.

"מקלארן פוגעת קשות בפרננדו אלונסו", כתב קארי דאן, הפרשן המוטורי של יורוספורט בטור ביקורת נגד היצרנית. רבים בענף טוענים שהבחירה של הספרדי לחזור לפרויקט של מקלארן־הונדה בגיל 33 היא בחירה רעה שלא ראויה לנהג בסדר הגודל שלו. "בחיים שלי לא נהניתי ככה", עונה אלונסו בכל פעם שהוא נשאל על הנושא. השאלה הגדולה היא, עד מתי?

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...