יונדאי i20. שיפור ניכר // יונדאי i20. שיפור ניכר

חידושו של הרכב האהוב

הענק הקוריאני מציג דור חדש למכונית חשובה עבורו • יצאנו לבדוק

מאז השקת הגטס בתחילת שנות ה־2000, הפכה הסופרמיני הקוריאנית לאחד הקלפים החזקים של היצרן באירופה - וגם אצלנו. בישראל היא היתה הפופולרית בתחומה, וגם היורשת, יונדאי i20, כבשה אט־אט את המקום הזה. לכן כאשר מושק דור חדש לסופרמיני של יונדאי, עם צמיחה ברורה במידות והבטחה לשיפור משמעותי, סקרנותנו מתעוררת.

רוצים לקבל עדכוני חדשות שוטפים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

כבר במבט ראשון ברור שהמכונית החדשה אכן גדולה משמעותית מקודמתה. היונדאי החדשה מסוגננת יותר ונראית טוב יותר על הכביש מאשר בתמונות. העיצוב מאמץ פרטים רבים מ־i30, אך משלב אותם באופן יותר מעודן ופחות מאומץ. החרטום מזכיר במשהו את האלגנטיות של פיג'ו משנות ה־90 ואילו האחוריים, בייחוד בגלל יחידות התאורה, אומרים i30. הדבר הבולט הוא הקורה האחורית השחורה, שמעניקה תחושה קלילה וספורטיבית יותר למכונית שגדלה. ברור גם שהמכונית נראית טוב יותר בצבעים חזקים כגון אדום וברונזה.

ממושב הנהג יוצרת ה־i20 החדשה תחושה שהיא גדולה בחצי מידה מהמקובל בקטגוריה. וגם כאן, בסביבת הנהג, יש קווים ופרטים שהכרנו ב־i30 אך מוגשים באופן "רגוע" יותר. ביונדאי ניסו ליצור משהו שהוא גם מקורי, עם אלמנט הטרפז האופייני להם, וגם קלאסי - ודי הצליחו. איכות הפלסטיק נאותה וכך גם המרקם, וגם אם זה לא ברמה הגבוהה ביותר בקבוצה - זה בהחלט טוב. כמו ב־i10 גם כאן אפשר לקבל שילובי צבעים בסביבת הנהג ובריפוד. ואולם למעט הגוון החום שבהחלט תורם, שאר הגוונים חיוורים או קודרים מדי.

הנדסת האנוש טובה למדי, והמכוניות שבהן נהגנו צוידו במפתח חכם ובלחצן התנעה. על רקע זה, קצת מוזר לגלות היעדר צג מולטימדיה גדול. ביונדאי יציעו זאת בעתיד, אבל ברוב המכוניות יסתפקו במנשא עם חיבור לטלפון החכם, "כי זה מה שהלקוחות אוהבים". המרחב הטוב מאחור רומז שייתכן כי יש אמת בטענת יונדאי שזו המכונית המרווחת בקטגוריה, עם תא המטען הגדול בחבורה.  

יחידת ההנעה העיקרית, מבחינתנו, מזכירה מאוד את זו של הדגם הקודם - מנוע 1.4 ל', 100 כ"ס, שמשודך לתיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים. בספרד יכולנו לדגום את המנוע הזה רק עם תיבה ידנית בת שישה הילוכים. למרות הנתונים הדומים, ביונדאי מגדירים אותו כמנוע חדש והוא קל וקומפקטי יותר. ההתחלה מבטיחה והמנוע מתעורר בשקט מופתי, ובחניה קשה בכלל להרגיש שהוא עובד. גם פעולת התיבה מדויקת וקלילה ואפילו היציאה הראשונית מהמקום טובה. אלא שבהמשך הדרך ועם עליית המהירות, המנוע הרבה פחות מרשים, רחוק מלהיות נמרץ ומסתפק בביצועים סבירים. המכונית החדשה מרגישה טוב יותר על הכביש מקודמתה, משנה כיוון באופן מדויק והתחושה המתקבלת היא של מכונית בטוחה בפניות ויציבה מאוד. סעיף נוחות הנסיעה קצת יותר מורכב. על כבישי האריחים העירוניים בספרד הפתיעה המכונית בכושר הספיגה, אך כשהמהירות עלתה, חיבורי כביש ובורות הורגשו מדי ויצרו תחושה פחות בוגרת.

הסופרמיני החדשה של יונדאי מדגימה שוב את גרף השיפור הרציף שמציג היצרן. זו מכונית טובה בהרבה מקודמתה, והחדשות הטובות הן המראה המעניין, המרחב ותחושת הגודל - וגם האיכות המשופרת. עם זאת, יש עוד מה לשפר. כרגיל במכוניות קטנות, למחיר תפקיד חשוב: יש להניח שלמרות השיפור ודיבורי היבואן על התייקרות, הוא יישאר תחרותי ויונדאי i20 החדשה תמשיך להיות שחקן משמעותי בארץ.

דגם: יונדאי i20 1.4 ל' אוט'

מנוע: 4 ציל', 1,368 סמ"ק

הספק: 100 כ"ס ב־6,000 סל"ד

מומנט: 13.6 קג"מ ב־3,500 סל"ד

בסיס גלגלים: 257 ס"מ

מהירות מירבית: 170 קמ"ש

תאוצה מ־0 ל־100: 13.2 ש'

מחיר: לא נמסר

 דור חדש ומרשים

 מנוע חסר מחץ

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...