צוות וייטנאמי בחיפושים // צוות וייטנאמי בחיפושים

היעלמות המטוס: החיפוש נמשך, המסתורין מעמיק

קברניט יפני טוען שדיבר עם הטייסים: "שמעתי מלמול בצד השני" • דיווחים נוספים: ייתכן שאותרה דלת המטוס; לפני ההתרסקות המטוס כנראה חזר על עקבותיו

מגישה: דניאל רוט, צילום: דורון פרסאוד, ארכיון: רויטרס, איפור: רונה בן עזרא, הלבשה: מנגו

החיפושים אחר שרידי מטוס הבואינג 200־777 שנעלם מהמסכים של בקרי הטיסה שלשום נמשכו אתמול. 40 ספינות ו־22 מטוסים השתתפו במאמץ, כאשר לעת ערב נראה אור באפילה. גורמים מווייטנאם זיהו חפץ בעומק של כמה עשרות מטרים שנראה כמו דלת של מטוס כ־90 ק"מ מדרום לאי ת'ו צ'ו. בגלל החשיכה לא היה אפשר למשות את הדלת מהים והיום יתחדשו החיפושים באזור אחר חלקים נוספים מהמטוס האבוד. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

התעלומה סביב היעלמות המטוס של חברת התעופה המלזית, שהיה בדרכו ממלזיה לבייג'ין, העמיקה אתמול. התברר כי זמן קצר לפני שנעלם פנה חזרה לכיוון נמל התעופה שממנו המריא 40 דקות לפני כן אולם לא שודר כל אות מצוקה. 

קברניט יפני טען אמש כי במהלך טיסה מקואלה לומפור לנריטה שבטוקיו יצר קשר עם המטוס המלזי דקות לפני שנעלם. הקברניט סיפר כי פקחי הטיסה של וייטנאם ביקשו שיצור קשר עם המטוס המלזי בערוץ החירום. הטייס סיפר: "שאלנו אותם אם עברו למרחב האווירי הווייטנאמי. היו הרבה הפרעות בקליטה, אבל שמעתי מלמול בצד השני. זו היתה הפעם האחרונה ששמעתי מהם".

האיטלקי שבדרכונו השתמשו בטיסה. צילום: אי.פי

עדיין לא ידוע מה קרה על סיפון המטוס. החוקרים ממשיכים לבדוק אפשרות של פיגוע טרור, אחרי שהתברר שלפחות שניים מנוסעי המטוס נשאו דרכונים מזויפים. השניים רכשו יחדיו את הכרטיסים בתאילנד עם טיסת המשך לאמסטרדם. לשני הכרטיסים מספרים עוקבים, מה שמצביע על כך שנרכשו יחדיו. הכרטיס של המחזיק בדרכון האיטלקי כלל טיסת המשך מאמסטרדם לקופנהגן ואילו המחזיק בדרכון האוסטרי ביקש טיסת המשך מאמסטרדם לפרנקפורט. האינטרפול מסר שהדרכונים הגנובים היו רשומים במערכת, אך איש לא בדק אותם. עד עתה לא נטל שום ארגון אחריות על פיגוע במטוס המלזי.

אמש ניצת זיק של תקווה אצל קרובי משפחה של הנוסעים, כאשר בשיחות טלפון אליהם במקום הודעה על מנוי לא זמין נשמע מעברו השני של הקו צליל חיוג, אך ללא מענה. החוקרים משערים שהמטוס התפוצץ בגובה 35 אלף רגל. ברגע שיתברר מה קרה למטוס, יוכלו חוקרי התאונות לבדוק אם קרתה תאונה בגלל תקלה טכנית או בגלל כשל מבני, שריפה או פעולת טרור. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...