משרד החינוך. צילום: גדעון מרקוביץ'

42% מהתלונות למשרד החינוך נמצאו מוצדקות

דו"ח המשרד לשנת הלימודים תשע"ג מראה כי 75% מהתלונות מגיעות מההורים ומהתלמידים • מנהלת אגף פניות הציבור: "מוודאים שכל פונה ירגיש שקיבל מענה"

צילום: זהר קליגמן ורוני דלמאי

כ־50 אלף תלונות מגיעות לאגף פניות הציבור במשרד החינוך בכל שנה. דו"ח משרד החינוך לשנת תשע"ג מראה כי כ־75% מהן מגיעות מהתלמידים ומהוריהם, כ־15% מעובדי ההוראה והשאר מכלל הציבור. יותר מ־40% מהפניות נמצאו מוצדקות. המתלוננים מבקשים התייחסות בעיקר לנושאי האקלים הכללי בבית הספר, אלימות, תשלומי הורים ועוד.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

מהנתונים עולה כי בשנת תשע"ג חלה ירידה בכמות הפניות והתלונות שהתקבלו במשרד החינוך. הנושאים המרכזיים שבאו לידי ביטוי בתלונות הם אקלים בית־ספרי, בחינות בגרות, תשלומי הורים, הסעות, חינוך מיוחד ועוד. חלה ירידה במספר הפניות בנושא האלימות ותשלומי ההורים. גם תלמידים שסיימו את לימודיהם במערכת החינוך פנו למשרד החינוך.

במשרד החינוך הסבירו כי מבדיקת כלל התלונות שבהן הסתיים הטיפול, עולה כי לא פחות מ־42.2% מהפניות נמצאו מוצדקות ומוצדקות חלקית ואילו השאר נמצאו לא מוצדקות.

רבקה לוין, מנהלת אגף פניות הציבור במשרד החינוך, אמרה: "משרד החינוך רואה חשיבות רבה בשירות איכותי, מהיר ושקוף לציבור. אנו מתייחסים בכובד ראש לכל פנייה אשר מתקבלת ועורכים בדיקה יסודית ומקיפה. בסופו של תהליך, אנו מוודאים כי ההורה או התלמיד או כל פונה באשר הוא ירגישו כי קיבלו מענה ראוי וטוב".

אחת התלונות שנרשמה היתה של הורה, שטען שבהפסקה המתוקה בבית הספר מציעים לילדים קרחונים ושתייה ממותקת. בעקבות התלונה המזון הלא בריא הוחלף בחטיפים בריאים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...