כלב נח. צילום: Getty Images

הצעה מהפכנית: ימי מחלה בתשלום - גם כשהכלב חולה

מחוקקי העיר ניו יורק הציעו הצעת חוק שתאפשר לעובדים בעיר לקחת חופשה כדי לטפל בחיות המחמד החולות שלהם • החקיקה הועברה לוועדה להגנת הצרכן והעובד, וטרם הוגדרו סוגי החיות עליהם יחול החוק

[object Object]

מחוקקי העיר ניו יורק הציעו הצעת חוק שתאפשר לעובדים בעיר לקחת חופשה כדי לטפל בחיות המחמד החולות שלהם. ההצעה, בחסות חבר מועצת העיר שון אברו, תתקן ותרחיב את "חוק הזמן הבטוח והמחלה" - המחייב חברות לתת לעובדים חופשת מחלה בתשלום לטיפול בעצמם או בבני משפחה - כך שיכלול גם חיות מחמד וחיות שירות.

אברו הדגיש את בריאות הנפש כסיבה לעידוד בעלות על חיות מחמד באמצעות החוק המתוקן, בהסתמך על מחקרים המראים שבעלות על חיות מחמד יכולה להפחית קורטיזול, הורמון הקשור למתח, ולדחוף אנשים לפעילות גופנית ולהוציא אותם מבידוד חברתי.

החוק בניו יורק יכלול בקרוב גם חיות מחמד, צילום: Getty Images

"אני חושב שאחת הדרכים הפשוטות ביותר לתמוך בבריאות הנפש היא על ידי עידוד בעלות על חיות מחמד", אמר אברו לניו יורק טיימס. "שמירה על בריאות חיות המחמד שלנו שומרת על בריאותנו", הוא אמר.

עם זאת, הצעת החוק ספגה ביקורת מכאלה הטוענים שעובדים עלולים לנצל לרעה הטבות חברה יקרות, ושחלק מהמעסיקים עלולים לא להיות נדיבים כל כך במתן יום חופש.

"הטבות אלה עולות כסף, וזה דבר אחד אם העובד חולה ולא יכול להגיע לעבודה; זה דבר אחר אם זו פעילות לפי שיקול דעת", אמרה קתרין ויילד, נשיאת השותפות למען ניו יורק, לניו יורק פוסט. "החשש הוא שבסופו של דבר זה ייצור דפוס של העלאת יוקר המחיה והעסקים בניו יורק", הוסיפה ויילד.

בולדוג ישן, צילום: Getty Images

החוק עשוי להיות אחד הראשונים מסוגו במטרופולין גדול. באמריוויל, קליפורניה, עובדים יכולים להשתמש בחופשת מחלה בתשלום כדי לטפל בחיות השירות או חיות הנחייה שלהם.

כיום, חוק העיר ניו יורק מעניק לעובדים בחברות עם 100 עובדים או יותר עד 56 שעות חופשה בתשלום בשנה לטיפול בעצמם או בבני משפחה, בעוד שאלה העובדים בעסקים קטנים יותר עשויים לקבל רק 40 שעות בשנה.

החקיקה הועברה לוועדה להגנת הצרכן והעובד ביום רביעי. אם תאושר, ההצעה תהפוך לחוק 120 ימים לאחר מכן. טרם הוגדרו סוגי החיות עליהם יחול החוק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו