רותם חיימזון, מנכ"ל CPC | צילום: איתן טל

פתרונות מקצה לקצה לכל גוני התעשייה הישראלית

הקשיים בשרשרת האספקה, שהביאה עימה מגפת הקורונה, יצרו בעיני מנכ“ל CPC רותם חיימזון תקופה מאתגרת - אך גם מבגרת • עם רכישתה ושילובה של חברת פיתוח, הוא מסביר מהו הערך המוסף שרק CPC יודעת להציע כיום לשוק האלקטרוניקה

בשיתוף CPC

“חברת CPC היא המראה של התעשייה בישראל - הן כשמדובר בתעשייה הביטחונית והן כשמדובר בתעשיית ההיי-טק. בקווי הייצור שלנו ניתן לראות את הפריחה של תעשיית ישראל, הודות למגוון גדול של מוצרים ופיתוחים לחדשנות טכנולוגית. לכן גם בתקופה של מיתון כלכלי עולמי אנחנו ממשיכים לרוץ קדימה, מכניסים לשוק מוצרים חדשים, משיקים פלטפורמות טכנולוגיות חדשות וגדלים ביחד עם כלל התעשייה הישראלית“.

את הדברים האלו אומר רותם חיימזון, מנכ“ל חברת CPC, המציעה פתרונות מקצה לקצה לפיתוח וייצור למוצרים אלקטרו-מכניים. החברה מייצרת ומרכיבה מוצרי אלקטרוניקה שונים לפי דרישת הלקוח ומספקת ערך מוסף מקצועי בכל שלב בשרשרת האספקה.

“כאחת החברות הוותיקות  בישראל בתעשיית ייצור האלקטרוניקה, ברור לנו הצורך האקוטי במתן פתרונות לפיתוח ובמציאת רכיבים חליפיים - כשהשני הוא צורך שגבר מאוד במהלך תקופת מגפת הקורונה. הערך המוסף שלנו בא לידי ביטוי לא רק ביכולות הטכנולוגיות לייצר את המוצר, אלא גם לפתח אותו ולהתאים אותו לצרכי הייצור של הלקוח, שכן במקרים רבים הלקוח מפתח את המוצר - אבל את המומחיות לביצוע ההתאמות לתהליך ייצור המוצר - אנחנו יודעים לעשות“.

אילו מהלכים חשובים הובלת בשנה האחרונה?

“מהלך מרכזי שהובלנו הוא רכישה של חברת פיתוח ושילובה בפעילות החברה. הרכישה מקנה לנו ערך מוסף משמעותי במתן פתרון ייחודי בתעשיית ייצור האלקטרוניקה - יכולות פיתוח מרמת פיתוח הרכיב עד ייצור מלא של המוצר. אלה הם שירות ויכולות שאין כיום לאף חברת אלקטרוניקה אחרת בישראל. עם רכישת חברת הפיתוח אנו יכולים לבוא ולומר ללקוחות: ‹לא רק נייצר עבורכם את המוצר אלא גם נסייע בפיתוחו›. זוהי הצעת ערך גדולה, שכן ישנן חברות רבות שאין להן מספיק משאבי פיתוח. כיום אנו מסוגלים לעזור להן לפתח ולייצר, תחת קורת גג אחת“.

מה היו האתגרים העיקריים שחווה הענף שלכם בשנה האחרונה וכיצד התמודדה עמם CPC?

“כמו כל התעשייה, האתגר המשמעותי ביותר שלנו היה שרשרת האספקה. הענף מושפע מאוד מנושא ייצור הרכיבים האלקטרוניים ויחד עם לקוחותינו חווינו - ועדיין חווים - קשיים אדירים עקב התארכות זמני האספקה ועליית המחירים הדרמטית. חומרי הגלם של רכיבי האלקטרוניקה התייקרו מאוד. אני חושב שהמשבר הזה לימד אותנו להפוך מגוף יצרני לגוף שגם יודע לנהל סיכונים עבור לקוחותיו. כיום אנחנו גוף שמתכנן קדימה עבור הלקוחות ומנתח להם את הסיכונים האפשריים למימוש התוכניות העסקיות שלהם. זו תקופה מאתגרת אך גם מבגרת. נוצרו מתודולוגיות עבודה חדשות, והופקו מסקנות ולקחים שילוו גם אותנו וגם את הלקוחות עוד שנים קדימה“.

חיימזון כיהן כסמנכ“ל תפעול בקבוצת RH ובמטה הישראלי של תאגיד Jabil האמריקאי. בחמש השנים האחרונות כיהן כמנכ“ל חטיבה ב-Fibernet ולפני כחצי שנה נענה להצעה שקיבל להפוך למנכ“ל CPC.

עבודה שמספקת תמיכה לתעשייה ולכלכלה בישראל

“התרשמתי מאוד מהנהגתו של יו“ר החברה דב הרפז. הוא בנה אותה כאחת מהחברות התעשייתיות הראשונות בישראל בתחום האלקטרוניקה והוביל אותה רחוק. חשוב לי לשמר את המסורת שיצר ואת היכולות שפותחו בחברה במשך השנים, לצד המשך הפיתוח הטכנולוגי והאנושי שיובילו את החברה קדימה“, הוא אומר.

ובאמת, מה החזון קדימה?

“מבחינת השוק, אנו רואים את התעשייה הביטחונית והתעשייה הרפואית ממשיכות לגדול ולהשיק פלטפורמות טכנולוגיות חדשות. מבחינתנו, המשימה תהיה להמשיך לשרת אותן היטב ולעמוד בביקושים שלהן ושל שאר הלקוחות שלנו לייצור ופיתוח מוצרים. מכיוון שרוב המוצרים מיועדים לשיווק בעולם - העבודה שלנו מספקת תמיכה לתעשייה ולכלכלה בישראל. כחברה ישראלית וציונית - זו גאוותנו ושמחתנו. אנו רואים את עצמנו כחלק בלתי נפרד מהגנה על ביטחון מדינת ישראל, מתוך השותפות שלנו בייצור ופיתוח המערכות המתקדמות ביותר שיש כיום בתעשייה הביטחונית“.

“יחד עם זאת, אנו שואפים לא לתת לאף לקוח סיבה להוציא את הייצור שלו אל מחוץ לישראל. לכן עלינו להקפיד להיות תמיד אטרקטיביים ביכולות הטכנולוגיות והמקצועיות ובמחיר. המשימה שלי היא להמשיך לשמר את היכולות שהחברה פיתחה במשך מעל ל-30 שנות קיומה ובמקביל לפתח יכולות טכנולוגיות חדשות ולהעצים את יכולות הפיתוח של CPC. תמיד צריך לזכור שבסוף הלקוחות מחפשים ערך מוסף ולכן עלינו להיות תמיד במקומות בהם אנו יכולים לספק להם אותו - אם זה בתחום שרשרת האספקה, הייצור, התפעול והפיתוח“.

מהם הקווים המנחים שלך בשגרה ובניהול משברים?

“בשגרה הקווים המנחים הם ניהול שגרת עבודה קבועה מבלי לוותר עליה. כישראלים, קל לנו מאוד לוותר על שגרת עבודה. ב-CPC יש הקפדה עליה, תוך וידוא שהעובדים יודעים מה מצפים מהם ושיש להם את הכלים הדרושים לכך. אין זה סותר את חשיבות יצירתה של סביבת עבודה שהעובדים מגיעים אליה בבוקר בשמחה ושכיף להם בה במהלך היום. כשמדובר בניהול משברים - אני רואה זאת כתפקידי המרכזי כמנכ“ל. אם מנתחים את עיסוק המנכ“ל - מגיעים אליך כשיש משבר וצריכים את ידך המכוונת. בסיטואציה כזאת אני קודם כל מרגיע את המצב, לא מקבל החלטות בפזיזות, מסתכל רגע על הדברים מלמעלה ולא מתבייש להתייעץ עם גורמים בתוך הארגון ומחוצה לו. אם זה משבר שנוגע גם בלקוח - תמיד אהיה איתו שקוף ומשתף אך אוביל את הטיפול במשבר. מאוד חשוב שהארגון ילמד מכל משבר, כי משברים נולדים גם כתוצאה מטעויות שקורות בתוך הארגון. ארגון חי גם עושה טעויות, אנשים טועים וזה טבעי - אך חשוב שהארגון ילמד מהטעות שהובילה למשבר, כך שהיא לא תקרה פעמיים. לכן אחרי כל משבר אני מקפיד על הליך הפקת לקחים“.

 

ת.ז.

רותם חיימזון – מנכ”ל CPC

גיל ומצב משפחתי: 46, נשוי + 3

מקום מגורים: גבעת אלה

השכלה: תואר ראשון בניהול, תואר שני במשפטים, בוגר תוכנית המנהלים של הרווארד.

תפקידים קודמים בולטים: מנכ”ל חטיבה ב-Fiberrnet,

Coo בקבוצת RH ובמטה הישראלי של תאגיד Jabil  האמריקאי.

תחביבים: ספורט (בעיקר ריצה. אוהד מכבי חיפה).

מוטו מוביל: צניעות ונחישות.

חלום אישי שרוצה להגשים: השאיפה להשיג עוד יעד ולכבוש עוד פסגה תמיד קיימת, אבל מה שבאמת חשוב לי זה שכולם מסביבי יהיו בריאים ומאושרים.

בשיתוף CPC