מי שניסה בתקופה האחרונה לחפש משרד בירושלים, מכיר את המצוקה: כמעט שאי אפשר למצוא בעיר שטחי משרד להשכרה, וגם אלה הקיימים, נמצאים לרוב במבנים מיושנים, בסביבה צפופה ונטולת חניה – מה שמקשה גם על בעל העסק וגם על הלקוחות המגיעים אליו.
עבור מי שלא רוצה להתרחק יותר מדי מירושלים, יש כעת חלופה מעניינת: הפרויקט המסחרי שבונה חברת NH Israel במודיעין. הפרויקט נבנה בפארק הטכנולוגי החדש, שמוקם בימים אלה ליד העיר, וכולל שני מבני משרדים ומסחר, בשטח כולל של כ-13,500 מ"ר.
מי שמגיע לבקר במקום מגלה פארק מטופח, רחב ידיים, הנטוע בנוף הירוק של הרי ירושלים – שנבנה על פי המודל של איירפורט סיטי, פארק העסקים המצליח שנחנך ב-2001 סמוך לנתב"ג; אך במובנים רבים, מהווה שדרוג חדש ומודרני יותר שלו.
שש כניסות – כדי למנוע פקקים ביציאה
"כשחיפשנו מקום מתאים לבניית מתחם המשרדים, זיהינו שהפארק החדש במודיעין נותן מענה כמעט לכל הבעיות שרוכשים ומשקיעים במשרדים באזור ירושלים נתקלים בהן", מסביר דני ארז, מנכ"ל משותף עם איתי תירוש בחברת NH Israel. "הבעיה החמורה ביותר היא כמובן המחסור בשטחי משרד, בוודאי כאלה הבנויים בסטנדרטים חדשים וגבוהים – ובפרויקט שלנו מוצעים משרדים במגוון גדלים, אפילו בקומות שלמות.
"בעיה נוספת שמוכרת לכל מי שמגיע לירושלים לעתים קרובות, קשורה בצפיפות התחבורתית. זה מתחיל כבר בכניסה לעיר, שכמעט תמיד עמוסה ודורשת עמידה בפקקים; כשמגיעים למשרד, צריך להסתובב דקות ארוכות בחיפוש אחר חניה, שגם עולה כסף ברוב המקרים. בסוף היום, גם היציאה מהעיר לא פשוטה.
"הפארק במודיעין, שמצוי למעשה באמצע הדרך בין ירושלים לתל אביב, חוסך את העמידה בפקקים – והופך את הנסיעה לעבודה וחזרה לקצרה ונעימה הרבה יותר", אומר ארז. "בנוסף, למדו פה מהניסיון של מרכזי מסחר ותעסוקה אחרים, שבהם יש רק כניסה ויציאה אחת או שתיים, ונוצר עומס רב; בפארק במודיעין יש לא פחות משש כניסות ויציאות, כדי להבטיח זרימה חלקה של התנועה, בכל שעה", הוא מדגיש.
הפארק במודיעין, שמצוי למעשה באמצע הדרך בין ירושלים לתל אביב
חיסכון משמעותי בארנונה
גם החיסכון הכספי השוטף, מסביר ארז, משחק תפקיד בהחלטה לבנות משרדים דווקא בפארק במודיעין. "יתרון נוסף של הפארק הוא בארנונה: אם בירושלים משלמים 322 שקלים למ"ר, הארנונה בפארק במודיעין היא פחות מחצי, 135 שקלים למ"ר. כשמדובר על משרד בשטח של עשרות ומאות מ"ר, החיסכון הוא משמעותי ביותר.
"לכך אפשר להוסיף את המיקום המרכזי ואת הגישה הנוחה באמצעות הכבישים 431 ו-443, כשבימים אלה עתידה להיפתח תחנת רכבת סמוכה לפארק. בנוסף, העירייה מתחייבת להפעיל שירות שאטלים מהרכבת לפארק – כך שאפשר יהיה להגיע במהירות מירושלים וגם מתל אביב".
"משקיעים מבינים שמספר התושבים כאן יגדל"
בהתחשב בכל אלה, אין פלא שמתוך כ-30,000 מ"ר שמציע הפרויקט, רוב השטחים כבר נחטפו; גם המחיר האטרקטיבי, 7,500 שקלים למ"ר, תורם להצלחה. לדברי תירוש, הרוכשים בפרויקט נחלקים לשני סוגים עיקריים: "מגיעים אלינו משקיעים שמזהים את תהליך ההתפתחות המואץ של מודיעין והאזור, ומבינים שבעתיד מספר התושבים ימשיך לגדול – כך שקיים צורך במתחם תעסוקה ומסחר גדול וקרוב.
"בנוסף, מגיעים בעלי עסקים וחברות ממגוון סוגים, מעורכי דין ורואי חשבון, יזמים קטנים, ועד חברות בתחומי פעילות שונים. הם חיפשו משרדים בירושלים והבינו ששם יקבלו תמורה קטנה מאוד למחיר הגבוה שישלמו – בעוד שכאן המצב הוא הפוך".
מ-600 אלף שקל ל-2.7 מיליון, תוך חמש שנים
נתון נוסף שתומך בהשקעה בפרויקט הוא רמת המחירים בפארק הטכנולוגי. לפני חמש שנים, ניתן היה לרכוש דונם בתמורה ל-500-600 אלף שקל – אך מאז זינק המחיר לכ-2.7 מיליון שקל. לאור ההתפתחות המואצת של מודיעין, מעריכים ב-NH Israel כי המחירים ימשיכו במגמת העלייה גם בשנים הקרובות.
"נכון לעכשיו המחיר הוא 7,500 שקלים למ"ר, בין אם מדובר במשרד קטן או בקומה שלמה", אומר ארז. "אנחנו מצפים שהפרויקט לא רק יפתור את הבעיה של מי שזקוק למשרד באזור ירושלים, אלא גם יניב תשואה גבוהה למשקיעים – שלהערכתנו יכולה להיות כפולה ויותר מהתשואה הנוכחית על נדל"ן למגורים. אין לנו ספק כי עם השלמת הבנייה והאכלוס בפארק, המחירים יזנקו".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו