X

לא תאמינו מה השיקול שלפיו אנשים קובעים את חוויית הטיסה

פעם היה איכפת לנו רק לשבת ליד החלון, אחר כך רצינו יותר מקום לרגליים ובסוף רצינו להתרחק מתינוקות כדי לישון קצת. אבל היום יש מטרד חדש בטיסות, שמגמד את כל האחרים

ילד במטוס. צילום: GettyImages

סקר מפתיע שנערך לאחרונה חושף כי הגורם המשמעותי ביותר בחוויית הטיסה אינו מיקום המושב, המרחק מהשירותים או אפילו חלל הרגליים. Claude מביאה לנו את הנתונים על השיקולים הלא צפויים של אנשים בהבדלה בין טיסה נעימה למסויטת.

נתחיל מהסוף – עם הגילוי הנאות: הסקר, בהשתתפות 1,000 אמריקאים, נערך ע"י JBL, יצרנית האוזניות הפופולרית. השורה הזו כבר מבהירה לכם את התוצאה המרכזית: 83% מאמינים ששימוש באוזניות הוא כלל בסיסי של נימוס בטיסות. בעיית השכנים הרועשים כה חמורה, עד ש-22% יעדיפו לעבור מקום אל צמוד לשירותים, 33% יסכימו לשבת ליד יציאת החירום (טוב, זו "הקרבה" שאנחנו מתפלאים שאין לה היענות גבוהה יותר) ו-68% יסכימו לעבור ממושב ליד חלון למושב צמוד-מעבר רק כדי להתרחק ממקור הרעש – בין אם זה אדם שמפטפט או משמיע מוזיקה מהרמקולים של המכשיר. 58% מהנשאלים הרחיקו לכת עד כדי הטענה כי זיהום רעש מנוסעים אחרים הגיע ל"רמת משבר ציבורי" (ותזכרו שאלה אמריקאים, שמעולם לא טסו באל-על עם חמישה תינוקות צורחים בטווח של 10 שורות).

לאחר הנתונים הקודמים, אולי פחות מפתיע ש-42% מהנוסעים מדרגים אוזניות כפריט הנסיעה החשוב ביותר – הרבה לפני כרית צוואר (12%), מרווח רגליים נוסף (11%) או ארוחות בטיסה (9%). נתון זה משקף שינוי דרמטי בתפיסת הנוחות בטיסות.

אמנם, נוסעים המטים את המושב לאחור (29%) עדיין מהווים מטרד מוביל, שכנים שאינם משתמשים באוזניות מדורגים קרוב מאוד לכך (27%), בעוד כאלה שבוחרים לשבת לצדכם בטיסה כמעט ריקה מעט פחות מעצבנים (18%).

נוסעים רבים פונים לאודיו כפתרון להתמודדות עם גורמי לחץ נפוצים כמו איבוד מסמכים חשובים (28%), החמצת טיסות (27%), ואובדן מזוודות או טלפונים (20%). רבים משתמשים באוזניות לצפייה בתוכן (24%), שימוש באפליקציות (22%), וחסימת הסחות דעת (20%). מעניין במיוחד ש-21% מהנוסעים מודים כי הם מרכיבים אוזניות בעיקר כדי להימנע משיחות עם שכניהם. בנוסף, 47% מהנשאלים אומרים שלעולם לא ישאילו את האוזניות שלהם לאחרים - יותר מאשר מוצרי היגיינה (36%) או בגדים (34%).

76% מהנשאלים רוצים לראות יותר שילוט המורה על שימוש באוזניות במרחבים ציבוריים. 66% סבורים שעל צוות המטוס להתערב כאשר נוסעים משמיעים תוכן ללא אוזניות, ו-72% תומכים במתן אוזניות חוטיות חינם למפרי השקט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר