X

4 תוספים שלא כדאי לקחת אם אתם מנסים לרדת במשקל

במסע הירידה במשקל, תוספי תזונה המבטיחים שריפת שומן מהירה, דיכוי תיאבון והאצת חילוף חומרים, הם פיתוי קל. האם הם באמת מקיימים את הבטחותיהם? במציאות, תוספי תזונה רבים אינם רק בלתי יעילים, אלא אף יכולים להזיק לבריאות. 4 פופולריים שלא עושים את העבודה

אישה בכושר צעיר שותה מים בחדר כושר. צילום: storyblocks

ירידה במשקל היא משימה מאתגרת, ורבים פונים לתוספי תזונה כדי להשיג את מטרתם. עם זאת, תוספים רבים המפורסמים כעוזרי ירידה במשקל אינם עומדים בהבטחותיהם. לא רק שהתוספים יקרים, הם גם אינם מפוקחים, כך שלעיתים אינכם יודעים בדיוק מה אתם מקבלים. הדרך הטובה ביותר לרדת במשקל היא לשמור על גירעון קלורי מתמשך. זה אולי לא מהיר, אבל זה עובד. במאמר זה ארבעה תוספים פופולריים שלא מומלץ לקחת לירידה במשקל, 

תמצית פולי קפה ירוק

אם חיפשתם תוספים המסייעים לירידה במשקל, סביר להניח שנתקלתם בתמצית פולי קפה ירוק. תוסף זה מופק מזרעי צמח הקפה, שטרם קלייתם הם ירוקים. לטענת התומכים, תמצית זו מכילה חומצה כלורוגנית שיכולה לכאורה להקטין את ספיגת השומן ולהאיץ את חילוף החומרים. אולם, רוב המחקרים אינם תומכים בטענות אלו. לפי המכון הלאומי לבריאות (NIH), מחקרים מעטים בלבד בחנו את יעילות תמצית הקפה הירוק לירידה במשקל והציגו תוצאות מעורבות. תמצית זו עשויה לעזור להפחית משקל ומסת גוף, אך לא את אחוזי השומן בגוף, כלומר ייתכן שהמשקל שהושל הוא ממים או משריר. כמו כן, לא קיימות מספיק עדויות לגבי בטיחות השימוש בתמצית זו, כך שיש להיזהר.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Kaipunnyam® (@kaipunnyam.kerala)

גרסיניה קמבוג'יה

גרסיניה קמבוג'יה היא פרי המכיל חומצה הידרוקסיציטרית (HCA), תרכובת הנחשבת כמפחיתה את ייצור השומן בגוף ומדכאת את התיאבון. המחקרים המועטים בנושא מראים תוצאות סותרות ובעלות יתרונות מועטים. מחקרים נוספים דיווחו על בעיות בכבד בשימוש ממושך בתוסף זה. מסיבה זו, כדאי להימנע מהוספת תוסף זה לתוכנית הירידה במשקל שלכם.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Perfectly Posh (@innov8tive_posh)

קטון פטל

קטון פטל הוא תרכובת הנמצאת בפרי הפטל. מחקרים קטנים מצביעים על כך שייתכן ותרכובת זו מדכאת הצטברות שומן בגוף, אך התוצאות מוגבלות. מחקר בודד שנערך בבני אדם הראה ירידה במשקל בעקבות שימוש בקטון פטל בשילוב עם דיאטה דלת קלוריות, אך לא ניתן לקבוע אם הירידה נגרמה מהתוסף או מהגירעון הקלורי. אין מספיק ראיות כדי לתמוך בקטון פטל לירידה במשקל, ולכן מומלץ לחסוך את כספכם.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by ⌬ FRAGRANCE CHEMIST ⌬ 🇹🇯 (@kurdish.chemist)

קפאין

הקפאין הוא תרכובת הממריצה את מערכת העצבים ומצויה באופן טבעי בתה, קפה ושוקולד. מחקרים מצביעים על כך שקפאין יכול לעזור בירידה במשקל, אך נדרשת כמות גדולה ממנו ליצירת תגובה. מינונים גבוהים עלולים לגרום לתופעות לוואי כמו עצבנות, רעד, דפיקות לב וכאבי ראש. הקפאין ממקורות טבעיים כמו קפה הוא הבטוח ביותר לצריכה, אך אל תצפו שהוא ישפיע משמעותית על משקלכם.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Brian Cole, MD, MBA (@brianjcolemd)

אין פתרונות קסם

הכלים היעילים ביותר לירידה במשקל הם תזונה בריאה ופעילות גופנית. מומלץ להגדיל את הצריכה של פירות וירקות עשירים בסיבים ושומנים בריאים בתזונה. מזונות אלה מגבירים תחושת שובע ומספקים יתרונות אנטי דלקתיים שעשויים לסייע בירידה במשקל. בנוסף, יש לשמור על פעילות גופנית מתונה במהלך היום, במיוחד עבור אנשים העובדים בעבודות משרדיות. הליכ סדירה יכולה להעלות את כמות הצעדים היומית שלכם ולסייע בשריפת קלוריות נוספת.

לצד תזונה בריאה, פעילות גופנית קבועה היא כלי יעיל ומומלץ לירידה במשקל

שיעור אירובי | storyblocks

לסיכום, תוספי ירידה במשקל בדרך כלל אינם שווים את המחיר הגבוה. אם תוסף מבטיח "לשרוף שומן במהירות" או "להשטיח את הבטן", סביר להניח שהוא לא יעמוד בהבטחותיו. הדרך היעילה ביותר לירידה במשקל היא תזונה נכונה ופעילות גופנית קבועה, מה שיבטיח ירידה מתמשכת ובריאה במשקל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר