שאפו לשקול את עצמכם באותה שעה בכל יום, רצוי בבוקר. צילום: freepik

5 טיפים מפתיעים לירידה במשקל

אולי אתם עושים דיאטה קפדנית או פוקדים בקביעות את חדר הכושר. זה מצוין, אבל יש עוד כמה דברים שיכולים לעזור לכם בדרך

[object Object]

בכל הנוגע לירידה בריאה במשקל, העצות הרגילות נוגעות לרוב לדיאטה ופעילות גופנית. זה כמובן הבסיס, אבל יש כמה דברים שאפשר לעשות מעבר. בעזרת ChatGPT מצאנו חמישה טיפים ששווה לנסות.

דלגו על פרסומות לאוכל

הימנעות מפרסומות לאוכל עשויה להיראות כמו טיפ מוזר, אבל היא יכולה להיות יעילה באופן מפתיע. מחקרים הראו שצפייה בפרסומות כאלה יכולה להוביל אתכם לביקור במטבח, ולהגביר את כמות הנשנושים - גם כשאתם לא רעבים. צפייה באוכל המוצג בפרסומות באופן מעורר תיאבון, יכולה לעורר שחרור של גרלין, הורמון שמאותת למוח שלכם שהגיע הזמן לאכול. דילוג קליל מעבר לפרסומות האלו יוכל להפחית את התשוקות המיותרות, ולעזור לכם לשלוט טוב יותר בהרגלי האכילה.

החביאו את הממתקים

רחוק מהעין, רחוק מהבטן. זאת צריכה להיות הגישה. מחקרים מצביעים על כך שאנשים נוטים לאכול יותר ממתקים וחטיפים כאשר הם גלויים ונגישים, וגם אוכלים מהם יותר ממה שנדמה להם. לעומת זאת, שמירה על אפשרויות בריאות יותר בטווח הראייה, ואפשרויות פחות מזינות מחוץ להישג יד, יכולה לעזור לכם לבחור מזון בריא יותר. נסו לאחסן חטיפים בריאים בגובה העיניים, ולשמור את הפינוקים המפתים במקום חבוי (ואם אפשר, לא להכניס אותם הביתה מלכתחילה). אם אתם עובדים במשרד שיש בו שפע פיתויים, נסו לבדוק אם אפשר לצמצם את מפגן הראווה.

שתו תה ירוק (לא ממותק)

תה ירוק ידוע בזכות היתרונות הבריאותיים שלו, כולל הפוטנציאל לסייע בירידה במשקל. הוא עמוס בנוגדי חמצון ויכול לעזור לגוף לפרק שומנים בצורה יעילה יותר. בנוסף, שתיית נוזלים היא חיונית לירידה במשקל, ושתיית תה ירוק יכולה להיות דרך מרעננת לענות על הצורך הזה. אל תמתיקו אותו כדי להימנע מתוספת הקלוריות, ותגלו שעם הזמן תתרגלו לטעם, ואפילו תאהבו אותו.

שקלו את עצמכם באופן קבוע

בהחלט לא מומלץ להתאבסס על המשקל, אבל שקילה קבועה יכולה לספק משוב מועיל על התקדמות הדיאטה שלכם. מחקרים מראים שאנשים ששוקלים את עצמם באופן עקבי נוטים לרדת יותר במשקל. שאפו לשקול את עצמכם באותה שעה בכל יום, רצוי בבוקר, כדי לעקוב אחר ההתקדמות שלכם מבלי להתפזר. אתם עשויים לחוש מוטיבציה גדולה יותר להישאר במסלול הנכון כשתראו ירידות קטנות במהלך השבוע.

שמרו על מטבח נקי

מטבח מסודר אולי לא נראה קשור ישירות לירידה במשקל, אבל זה יכול להשפיע. מחקר מצא שמטבח עמוס ומבולגן יכול לגרום לסטרס, מה שעלול להוביל להרגלי אכילה לא בריאים. שמירה על מטבח מאורגן ונקי יכולה ליצור סביבה מרגיעה יותר, ולהפחית את הסבירות לאכילת חטיפים מתוך הסטרס או מכך שפשוט אין כוח להכין משהו בריא במטבח כזה.

שילוב העצות האלו בשגרה שלכם יכול להשלים את שיטות ההרזיה המסורתיות, ולעזור לכם לממש את התוכנית שלכם באופן בריא והגיוני. התייעצו עם דיאטנית או רופא לגבי הדרך הנכונה והבריאה לרדת במשקל. בסוף, הכי חשוב להקשיב לגוף ולעשות מה שהכי טוב עבורו.

בהצלחה!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו