X

5 דרכים להתאמן בלי לדרוך בחדר כושר (ובלי לפנות לזה זמן)

אתם פשוט לא מוצאים את הזמן לעשות פעילות גופנית? או עד שמצאתם, כבר אין לכם כוח? יש דרך לעקוף את זה: אפשר להביא את התנועה - לשגרה

גם מול המחשב, אתם עדיין יכולים להתאמן - בלי לקום מהכיסא. צילום: freepik

למצוא זמן לפעילות גופנית זה דבר מאתגר, בטח כשיש לו"ז עמוס. אבל אולי יש דרך אחרת לגשת לזה. בעזרת ChatGPT מצאנו חמש דרכים לשלב אימונים בשגרה היומית - מבלי שכף רגלכם תדרוך בחדר כושר.

הפכו מטלות לאימון

מטלות הבית יכולות להיות דרך מצוינת לזוז ולשרוף קלוריות. 

ניקוי הרצפה ושאיבת אבק: הפעילויות אלה מפעילות את שרירי הליבה והזרועות. נסו לעשות לאנג'ים (מכרעים) בזמן שאתם שואבים או לנקות בתנועות ידיים רחבות יותר כדי להגביר את העוצמה.

כביסה: נשיאת סלי כביסה לאורך הבית, ובטח אם יש לכם מדרגות, עובדת על הרגליים ועל הליבה. נצלו את הזמן בין המכונות לתרגילי סקוואט או ג'אמפינג ג'ק (קפיצה עם הרחקת הידיים לצדדים).

גינון: חפירה, שתילה וניכוש עשבים יכולים לחזק את הידיים, הרגליים והגב.

תרגילי שולחן במשרד

אם אתם מבלים זמן רב ליד שולחן העבודה, אתם עדיין יכולים להתאמן - מבלי לקום מהכיסא.

הרמת רגליים בישיבה: שבו זקוף בכיסא והאריכו רגל אחת בכל פעם. החזיקו אותה במקביל לקרקע למשך כמה שניות לפני שאתם מורידים אותה.

פשיטת מרפקים על כסא (Chair dips): השתמשו בכסא יציב ללא גלגלים. שבו על הקצה, הניחו את הידיים לצדכם והחליקו את הישבן מהכיסא, הורידו את עצמכם למטה ודחפו חזרה למעלה.

מתיחות: מתחו באופן קבוע את הצוואר, הכתפיים והגב כדי להפיג מתחים ולשפר את הגמישות.

נסו לנקות בתנועות ידיים רחבות יותר כדי להגביר את העוצמה, צילום: gpointstudio / freepik

נסיעות פעילות

הפכו את הנסיעה שלכם לעבודה להזדמנות לפעילות גופנית.

הליכה או רכיבה על אופניים: במידת האפשר, הגיעו לעבודה ברגל או על אופניים. אפילו לרדת מהאוטובוס או הרכבת הקלה תחנה אחת קודם והליכה בשאר הדרך יכולים לעשות הבדל גדול.

מדרגות במקום מעלית: עלו במדרגות במקום במעלית. השינוי הפשוט הזה יכול לשפר משמעותית את בריאות הלב וכלי הדם שלכם ולחזק את הרגליים.

שלבו אימונים קצרים בעצימות גבוהה

סשנים קצרים של פעילות גופנית בעצימות גבוהה יכולים להיות יעילים באותה מידה כמו אימונים ארוכים יותר.

HIIT (אימון אינטרוולים בעצימות גבוהה): בצעו תרגילים כמו ג'אמפינג ג'קס, סמוך-קום או קפיצות עם ברכיים גבוהות למשך 30 שניות, ולאחר מכן 30 שניות של מנוחה. חזרו על זה לאורך 10-15 דקות.

אימוני טבטה: זהו סוג של HIIT עם 20 שניות של פעילות גופנית אינטנסיבית במיוחד ואחריה 10 שניות של מנוחה, שחוזרת על עצמה במשך ארבע דקות. בחרו תרגילים כמו שכיבות סמיכה, סקוואטים או תרגיל טיפוס הרים (Mountain climbers).

הפכו את את הזמן מול המסך - לזמן פעיל

שלבו את שעות הפנאי שלכם עם פעילות גופנית. זה יכול להיות יותר נחמד ממה שנדמה.

התעמלות בזמן צפייה בטלוויזיה: בצעו תרגילים פשוטים כמו לאנג'ים, פלאנק או כפיפות בטן תוך כדי צפייה בתוכניות האהובות עליכם. אתם יכולים גם להשתמש בהפסקות פרסומות לאימונים מהירים.

משחקי וידאו: קונסולות משחקים רבות מציעות משחקי פיטנס שגורמים לכם לזוז ולהזיע בכיף.

שמירה על כושר לא דורשת בהכרח מנוי למכון או שעות של זמן פנוי. שילוב יצירתי של תנועה בשגרה מאפשר לכם לשמור על אורח חיים בריא וליהנות מהיתרונות של פעילות גופנית סדירה. יותר מהכל, עקביות היא המפתח, אז בחרו את הדרך המתאימה ביותר לאורח החיים שלכם - והפכו אותה לחלק בלתי נפרד מהיומיום.

בהצלחה!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר