עובדים מסתמכים יותר ויותר על הסמארטפונים האישיים שלהם כדי לשלב בצורה חלקה בין העבודה לחיים. עם זאת, חברות מסוימות מגבילות את השימוש במכשירים הניידים במשרד, מחשש להסחות דעת וירידה בפריון. מחקר חדש מאוניבריסטת גולוויי מוכיח את ההיפך – לא רק ששימוש בטלפון במקום העבודה אינו פוגע באיכות העבודה, הוא אף תורם לרווחת העובדים.
במחקר שנערך במשך שנה בקרב עובדי חברת תרופות שביטלה איסור על שימוש בסמארטפון האישי במקום העבדוה, עובדים שניצלו את שינוי המדיניות חשו פחות לחוצים בשעות העבודה, בעוד הריכוז והתפוקה שלהם נשארו קבועים. שליחת הודעות לחברים, הזמנת פגישות ומתן מענה לצרכי המשפחה הפחיתו את הלחץ שלהם ואת החיכוכים בחיים האישיים שמשפיעים על הרווחה הכללית. הדבר גבר על כל הסחות הדעת האפשריות מהשימוש במכשירים.
יתרה מכך, העובדים בירכו על השתתפות בתפקידים הביתיים שלהם, תוך הפחתת מתחים בבית שפגעו בעבר בעבודה בשל חוסר היכולת להשיג אותם בשעות העבודה בחברה. אנשים גם "פיזרו" את התקשורת האישית על פני היום במקום לרכז את כולה בשעות שמייד אחרי היציאה מהעבודה. החוקרים מציינים כי שימוש מופרז כן פוגע בפרודוקטיביות – אך אפילו שעתיים מצטברות של שימוש אישי בסמארטפון ביום לא הראו פגיעה בפריון. לעומת זאת, איסור על שימוש בטלפונים בשעות העבודה פוגע באיזון בין עבודה לחיים, מה שעלול לערער את שביעות הרצון, הרווחה והביצועים בעבודה לאורך זמן.
המסקנה, כמובן, אינה שצריך לעודד את העובדים לבצע תקשורת אישית בכל שעות העבודה. מה שכן מומלץ הוא מתן אפשרות לעובדים להתמודד עם צרכים יומיומיים של הקרובים להם גם במהלך העבודה. כך, העובדים מרוצים יותר, ממוקדים יותר ונשארים יציבים לאורך זמן.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו