כבר שלחת לאבא פומפה במתנה? סופר מריו. צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

שיחק אותה בענק: אבא של מריו חוגג יום הולדת

הוא רצה בכלל להיות צייר של חוברות קומיקס, הגיע לנינטנדו במקרה, קיבל מהמנכ"ל משימה בלתי אפשרית – והתגלה כיוצר מבריק שכבש את העולם פעמיים. יום הולדת לשיגרו מיאמוטו, מחלוצי משחקי המחשב

תגידו אוֹטַאנג’וֹאוּבּי אוֹמוֹדֶטוֹאוּ גוֹזַאיאסוּ" - או בעברית: “יום הולדת שמח" – לשיגרוּ מיאמוֹטוֹ, מי שנחשב לאחד מאבות משחקי הווידאו בכלל, ובפרט הדמויות האגדיות של האחים סופר מריו. לכבוד הגיעו לגיל 71, נעזרנו ב-Forefront כדי לספר מעט על פועלו של מי שרצה להיות צייר, אך הפך למייסד של תעשייה חדשה לחלוטין שלקחה את האומנות החזותית למקומות חסרי תקדים.

מיאמוטו נולד ב-1952 בקיוטו שביפן, וכבר בילדותו אהב לצייר נופים. הוא התכוון להפוך לצייר מנגה – המקבילה היפנית לקומיקס – אך ב-1977 הביא אותו הגורל לנינטנדו, שבה הוא עובד מאז ועד היום – כבר 46 שנים. המשחק הראשון שלו בחברה, שאת פיתוחו קיבל כמשימה מהמנכ"ל הירוֹשי יַמַאוּצ’יכדי להציל את החברה מפשיטת רגל, היה דונקי קונג, שיצא ב-1981 – הפעם הראשונה בה נפגש העולם עם דמותו של השרברב מריו, שהפך ב-1985 לכוכב סדרת משחקים משלו ולאחד מהמותגים הנמכרים בהיסטוריה.

אך מריו לא היה ההצלחה היחידה של מיאמוטו. ב-1986 הופיע לראשונה "אגדות זלדה", שגם הוא הפך לסדרת משחקים רבי-מכר שממשיכה לזכות לחידושים עד ימינו. בנוסף הוא היה מעורב בפיתוח כמה מהקונסולות של נינטנדו, משחקי הכושר Wii Sport ועוד. למעשה, הוא כנראה האדם היחיד בעולם שחתום על לא פחות משלושה מתוך 20 מותגי המשחקים המצליחים בהיסטוריה (מריו, זלדה, ווי).

מעבר ליכולת עיצוב המשחק שלו, מיאמוטו ידוע בפילוסופיה שלו, לפיה משחקים צריכים להיות קלים לשימוש ומהנים עבור שחקנים בכל גיל או רמת מיומנות. יצירותיו עזרו לבסס את משחקי הווידאו כצורת בידור פופולארית. כאמור, מיאמוטו ממשיך לעבוד בנינטנדו גם כיום, ומשתתף בהפקת משחקים חדשים תוך שימוש כמנטור לדור חדש של יוצר משחקים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...