לטייל באירופה ב-2025: מהעלאות מיסים צפויות ועד שדה תעופה חדש

השנה האזרחית החדשה תביא עמה לא מעט שינויים לכמה מהיעדים שהתייר הישראלי אוהב במיוחד • ארמון שנפתח, מערכת סריקת דרכונים, הקלה בנסיעות בין ערים ועוד • איפה תתחילו לשלם מיסים יומיים ומי תעלה את מחירי התחבורה הציבורית? • כל מה שחשוב לדעת לפני שמתכננים טיול לאירופה בשנה הקרובה

שער הניצחון בשעת ערב, פריז. צילום: Wasin PUMMARIN / Vecteezy

השנה האזרחית החדשה נמצאת בפתח והחגיגות החלו במדינות רבות מסביב לעולם. השנה הבאה תכלול שינויים ביעדים תיירותיים אהובים באירופה, רובם ככולם מבטיחים חוויה משופרת עבור המטיילים. אז מה מצפה לכם ביעד האהוב עליכם?

פריז

תמיד יפה. פריז, צילום: Gettyimages

גשר פון נף, העתיק ביותר בעיר הצרפתית, יהפוך בחודש ספטמבר למיצג אמנותי ייחודי. מי שיהיה אחראי על הפרויקט הוא אמן הרחוב JR וכל כולו יהיה מחווה לאמנים המנוחים כריסטו וז'אן קלוד, שעטפו את הגשר בבד בשנת 1985.

בשנה הבאה ארמון התגליות צפוי להיפתח מחדש לאחר שעבר שיפוצים נרחבים. המוסד המחודש יכלול תערוכות איטראקטיביות, ניסויים ומעבדות. המבקרים יחקרו מושגים כמו מחשוב קוונטי, חיזוי אקלים ואחסון נתונים מבוסס DNA באמצעות פעילויות מרתקות. נקודות השיא כוללות חממה טרופית המשכפלת את יער הגשם של גיאנה, פלנטריום חדיש והדמיות של תופעות מדעיות כמו מזרקות סטרובוסקופיות. 

אזור הטרוקדרו ברובע ה-16 ממערב לנהר הסן, פריז, צילום: roberto muratore / Vecteezy

גרנד פריז אקספרס ממשיכה לעצב את עתיד התחבורה, כאשר קו 15 אמור להפוך לקו המטרו הארוך ביותר בצרפת באורך 75 קילומטרים. למרות שחנוכת החלק הדרומי נדחתה לקיץ 2026, הפרויקט מבטיח שינויים לנוסעים ולתיירים והוא יקצר באופן דרסטי את זמני הנסיעה תוך חיבור ציוני דרך תרבותיים, אזורי עסקים ומוסדות גדולים. 

ונציה

נאבקת בתיירות יתר. ונציה, צילום: אורן בן חקון

ונציה נאבקת זמן רב בתיירות יתר, שמביאה לשחיקה מהירה של התשתיות ומשבשת את חיי התושבים. באביב 2024, תכנית פיילוט גבתה דמי כניסה לעיר של חמישה אירו והניבה רווחים בגובה 2.43 מיליון אירו מ-485,000 מבקרים. למרות שהפרויקט עלה שלושה מיליון אירו ליישום, ראש העיר לואיג'י ברוג'רו הדגיש שהמטרה אינה רווח, אלא להבטיח שהעיר תישאר "מכובדת".

מדיניות 2025 בוונציה תחייב מבקרים מגיל 14 ומעלה לרכוש כרטיס כניסה לימים ספציפיים ועמוסים במיוחד, בין 18 באפריל ל-27 ביולי. ניתן לבצע רכישה באינטרנט, לקבל קוד QR ולהציג אותו בנקודות ציון ספציפיות. מי שלא ישלם את המס, יסתכן בקנס כספי.

אורחי לילה השוהים בבתי מלון פטורים מתשלום, שכן הלינה שלהם כבר כוללת מס תיירות. המלונות יספקו לאורחים אלה קודי QR עבור שהותם. מטרת היוזמה היא לפזר את העומס התיירותי באופן אחיד יותר לאורך השנה כולה והיא מציעה הזדמנות לחקור את העיר בתקופות בהן העיר פחות צפופה.

ספרד

הרמבלס בברצלונה, צילום: Getty Images

ספרד צפויה להציג את EES ו-ETIAS, מערכות הכניסה והיציאה המיוחלת של האיחוד האירופי (EES) ומערכת המידע וההרשאות לנסיעות באירופה (ETIAS). המערכות יצאו לדרך בשנת 2025, ויביאו לשינויים משמעותיים בנסיעות לאזרחים שאינם חלק האיחוד האירופי. 

ה-EES היא מערכת חדשה לסריקת דרכונים, המתעדת את טביעות האצבעות של המטיילים וסריקות הפנים במהלך מעבר הגבול הראשון שלהם באיחוד האירופי. מערכת זו תחול על אזרחים מחוץ לאיחוד האירופי הנכנסים מגבולות חיצוניים, אך היא אינה משפיעה על נסיעות בתוך האיחוד. 

ETIAS היא מערכת לפטור מוויזה, המחייבת אזרחים שאינם באיחוד האירופי להגיש בקשה מקוונת לפני נסיעה לספרד או לכל מדינה באיחוד האירופי. לאחר קבלתו, הוא נשאר בתוקף לשלוש שנים.

מעבר לשינויי ויזה, ספרד משפרת את תשתית הנסיעה שלה. מסלולי טיסות מורחבים אמורים לשפר את התנועה בין ספרד ליעדים אחרים ותקל על ההגעה לערים מרכזיות במדינה.

גרמניה

אהובה על התייר הישראלי. ברלין, צילום: GettyImages

בדומה לספרד, גם גרמניה צפויה להפעיל מערכות כניסה ויציאה חדשות של האיחוד האירופי. בשנת 2025, מס ה-CO2 יעלה מ-45 אירו ל-50 אירו לטון, ויגדיל את עלויות הדלק והחימום. בנוסף, נהגים עם רישיונות נייר יחוייבו חייבים לעבור לכרטיסי פלסטיק שעומדים בתקן האיחוד האירופי.

מערכת הרכבות האיקונית של גרמניה עוברת שינויי מחירים ושירותים. עלות כרטיס דויטשלנד, שמציע נסיעה בלתי מוגבלת בתחבורה ציבורית מקומית, תעלה מ-49 אירו ל-58 אירו לחודש החל מחודש ינואר. דויטשה באן תציג קווים בינלאומיים חדשים, כולל קישור ישיר בין ברלין לפריז דרך פרנקפורט, קרלסרוהה, ושטרסבורג, החל מדצמבר 2024. בדיסקאבר איירליינס וקונדור ירחיבו את טווח הטיסות שלהן ואיזי ג'ט מתכננת לחדש את השירותים מדיסלדורף בקיץ 2025.

פולין

עיר שיש בה הכל. קרקוב, צילום: יוסי זליגר

פולין מתקדמת עם תכניות שאפתניות במיוחד, שמתמקדות בפיתוח של Centralny Port Komunikacyjny (CPK) - שדה תעופה ומרכז תחבורה חדישים שייבנה בעלות של עשרות מיליונים. הפרויקט ישלב בין טיסות, רכבות ואוטובוסים בצורה חלקה. הוא ממוקם כ-40 ק"מ מערבית לוורשה ויכיל 170 עמדות צ'ק אין וטיפול בעד 68 מטוסים במקביל - יותר מנמל התעופה שופן. 

לכלל הנוסעים תהיה גישה לשדה התעופה באמצעות רכבת מהירה, שתקשר בין הערים הגדולות במדינה לוורשה. השטח הנדל"ני כבר נרכש והשלב הראשון צפוי להיפתח עד 2032. פרויקט ארוך טווח זה אמור להניע את התיירות של פולין, ליצור מרכז תחבורה מוביל ולחזק את מעמדה של המדינה כשער לאירופה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר