מתנהלת לפי "גיליון האקסל"? הנוסעים זעמו, ובריטיש נסוגה משינויים בתכנית הנוסע המתמיד

אתר Headforpoints.com טען שהשינויים שהחברה יישמה, הפכו את המערכת החדשה לכזו שבה נוסעים שלא מטעם העבודה לא יוכלו להשיג את התנאים הטובים ביותר

הנוסעים זעמו על התכנית החדשה של בריטיש. צילום: Jarek Kilian, שאטרסטוק

בריטיש איירווייס נסוגה משינויים שביצעה בתכנית הנוסע המתמיד שלה, בעקבות תגובות זועמות מצד הנוסעים. בתגובה לביקורת הציבורית חברת התעופה הציגה ויתורים צנועים שיסייעו לטסים לשמור על המעמד אותו השיגו בטיסות מרובות, כפי שדווח על ידי האינדיפנדנט.

"הבנו שהנוסעים רצו יותר בהירות, ודאות וביטחון", אמר קולם לייסי, מנהל המסחר הראשי של בריטיש איירווייס, על פי הפייננשל טיימס. 

מחודש אפריל, נקודות הזכאות של בריטיש איירווייס יוענקו על בסיס עלות הטיסות או הזמנת חבילות נופש, עם נקודת דרגה אחת המוענקת עבור כל ליש"ט שהוצאה, לא כולל מיסים, דיווח האינדיפנדנט.

כדי להיות זכאים למעמד זהב, לקוחות צריכים בדרך כלל להרוויח 20,000 נקודות בשנה, מה שמצריך הוצאה של 20,000 ליש"ט. מבקרים טענו שזה יהיה "בלתי אפשרי להרוויח זהב עבור נוסעים עסקיים קטנים, נוסעי מחלקת תיירים, או נוסעי פנאי הממנים את עצמם", ציין האתר Headforpoints.com, אתר חדשות ייעודי לנוסעים מתמידים.

"בריטיש איירווייס למעשה מתנערת מהנוסעים לצרכי פנאי", ציין Headforpoints.com. האתר סקיפט לא חסך ביקורת וכתב שבריטיש מקבלת החלטות "לפי גיליון האקסל", ציין סקיפט.

בתגובה לביקורת הציגה בריטיש שינויים לתכנית, כולל חישובים לפי מספר טיסות. כך למשל נוסעים ב-25 טיסות בשנה יהיו זכאים למעמד "ארד". עם זאת, מספר הטיסות לא יאפשר להגיע לדרגות הגבוהות ביותר של זכאות. "השינויים מכוונים להקשות על אנשים להשתמש ב'פרצות' כדי להרוויח נקודות", הסביר לייסי, על פי האינדיפנדנט.

נאמנות רבות בארה"ב כבר מבוססות על הוצאות. על פי האינדיפנדנט המהלך של בריטיש נתפס כאגרסיבי "כי הם (חברת התעופה הראשונה שעושה זאת) בבריטניה - ואחת הראשונות באירופה". 

בריטיש טוענת שהמערכת החדשה שלה עדיין תאפשר לאותו מספר נוסעים להשיג מעמד כסף וזהב, למרות השינויים.

בעקבות השינויים עליהם הכריזה בריטיש המתחרה וירג'ין אטלנטיק פנתה לנוסעים מתמידים בהצעה להשוות את תנאיהם לאלו שזכו להם בבריטיש אם יעברו לתכנית הנאמנות שלה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר