הזמנתם טיסה בחברה ישראלית? גם כאן יש סיכוי לביטול

ישראלים רבים הזמינו טיסות עם חברות תעופה ישראליות בעקבות המצב הביטחוני, אך ייתכן כי גם אלו יבוטלו • הסיבה לכך היא חלק קטן מהטיסות שמופעל על ידי חברות זרות באמצעות מטוסים חכורים

חברות תעופה ישראליות. צילום: יוסי זליגר

חברות התעופה הישראליות טסו וממשיכות לטוס לאורך כל המלחמה, אך עם זאת, יש לא מעט ישראלים שהזמינו טיסות בחברות תעופה ישראליות וייתכן שייאלצו להתמודד עם ביטולים, מה שקרה לא מעט גם במהלך תקופת המלחמה.

הסיבה לכך היא שחלק קטן מהטיסות של חברות התעופה הישראליות מופעל על ידי חברות זרות באמצעות מטוסים חכורים. מי שמפעיל את הטיסות במטוסים החכורים הם צוותים זרים.

ישנם ביטולים גם בחברות התעופה הישראליות, צילום: קוקו

חלק מהטיסות במטוסים החכורים נמשכות כרגיל, אך לדוגמה, חלקן מופעלות על ידי טוס איירווייז שכרגע לא מפעילה טיסות לישראל, מה שמשפיע גם על חלק מהטיסות של חברות התעופה הישראליות.

בין חברות התעופה הזרות שמפעילות טיסות עבור חברות התעופה הישראליות ניתן למנות חברות תעופה מליטא, קפריסין, צ׳כיה, אוקראינה ומדינות נוספות.

מטוס של טוס איירווייז, המפעילה טיסות במטוסים חכורים, צילום: קוקו

חשוב להדגיש - המשמעות של טיסה שמופעלת על ידי מטוס חכור אינה בהכרח שתבוטל, אלא שהיא מופעלת על ידי צוותים ומטוס זרים. בעבר היו מקרים של ביטולים, אך בחברות התעופה הישראליות פועלים כדי להמשיך לשמור על פעילות רציפה גם של המטוסים החכורים.

איך יודעים אם המטוס שלכם חכור? בהרבה מהמקרים, כתוב על כרטיס הטיסה Operated by ואז את שם חברת התעופה שמפעילה את הטיסה. במצב כזה, היא אמורה להיות מופעלת על ידי צוות זר ובמטוס זר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר