סדר בבלאגן: אלו ביטולי חברות התעופה הנוכחיים

עקב ההסלמה הביטחונית, חלק מחברות התעופה הזרות החליטו לבטל לטווחי זמן ארוכים וחלקן ליום אחד או ימים בודדים • חברת התעופה וויז אייר שמפעילה טיסות מישראל ליעדים רבים באירופה לצד טיסות לאבו דאבי, הודיעה על עצירת הטיסות לארץ ליום אחד • חברות התעופה בריטיש איירווייז ואיבריה אקספרס הודיעו על ביטול הטיסות לישראל ומישראל למשך יומיים, החל מהיום • גם לוט הפולנית ביטלה את הטיסות לישראל בשלב זה

נוסעים בנתב"ג (ארכיון). צילום: יוסי זליגר

ההחמרה במצב הביטחוני גרמה לכמה חברות תעופה לעצור את הטיסות לישראל. חלקן החליטו לבטל לטווחי זמן ארוכים וחלקן ליום אחד או ימים בודדים.

ביש מזל: ביום שהחברה חזרה לטוס לישראל - מטוס וויז אייר הושבת לאחר שנפגע מעגלה בנתב"ג (06.08.24) // לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים

חברת התעופה וויז אייר שמפעילה טיסות מישראל ליעדים רבים באירופה לצד טיסות לאבו דאבי, הודיעה על עצירת הטיסות לארץ, בשלב זה להיום בלבד. חברות התעופה בריטיש איירווייז ואיבריה אקספרס הודיעו על ביטול הטיסות לישראל ומישראל למשך יומיים, החל מהיום. כרגע אין מידע בנוגע להמשך.

לוט הפולנית ביטלה גם היא את הטיסות לישראל בשלב זה, ומי שעשתה את זה עוד מוקדם יותר היא קבוצת לופטהנזה שכוללת חמש חברות תעופה (לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן, בראסלס ויורו ווינגס), שביטלה את הטיסות לארץ עד 14 בספטמבר. וירג׳ין אטלנטיק הבריטית שהייתה אמורה לחזור ב-25 בספטמבר דחתה את החזרה לישראל בשלושה ימים נוספים וזאת לאחר שלא פעלה בקו לישראל מתחילת המלחמה.

מטוס וויז אייר (ארכיון), צילום: קוקו

נכון לעכשיו, חברות תעופה רבות עדיין לא טסות לישראל וביטלו עוד לפני ההחמרה הנוכחית במצב הביטחוני וביניהן: דלתא, יונייטד, אמריקן איירליינס, איזיג׳ט, קלמ, קוריאן, אמירייטס, קתאי פסיפיק, אייר קנדה, אייר אינדיה ועוד.

בין חברות התעופה הזרות שעדיין פועלות בישראל, ניתן למנות את אייר אירופה, אג׳יאן, טוס איירווייז, בלו בירד, אוזבקיסטן איירווייז, פליי דובאי, אתיופיאן, אתיחאד, ITA, אייר פראנס וחברות תעופה נוספות, אך חשוב להדגיש כי יכולים להיות שינויים בהמשך. כמובן שגם אל על, ארקיע וישראייר ממשיכות לפעול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר