לא כולן מבטלות: אלו חברות התעופה שעדיין טסות לישראל

למרות גל הביטולים, כ-55 אלף נוסעים צפויים לעבור היום בנתב"ג – ירידה של כ-20% לעומת המספרים שהיו אמורים להיות בתקופה הזו • הסיבה: חברות תעופה זרות לא נבהלו – ונמנעו מלבטל את טיסותיהן לישראל וממנה

תורים בנתב"ג (ארכיון). צילום: יוסי זליגר

למרות גל ביטולים משמעותי בטיסות לישראל וממנה בעקבות המצב הביטחוני, תנועת הנוסעים הבוקר (ראשון) בנמל התעופה בן גוריון צפויה להגיע לכ-55 אלף נוסעים, ירידה של כ-20% בסך הכל לעומת המספרים שהיו אמורים להיות בתקופה הזו.

הסיבה לכך היא שחברות התעופה הישראליות, שאחראיות על חלק משמעותי מאוד מהתנועה בנתב"ג, ממשיכות לפעול. לצדן, יש לא מעט חברות תעופה זרות שלא נבהלו – וממשיכות לטוס לישראל וממנה. בין אותן חברות תעופה ניתן לכלול, בין היתר, את בלו בירד, טוס איירווייז, אייר פראנס, טראנסאוויה צרפת, בריטיש איירווייז, בולגריה אייר, אייר סיישל, אתיחאד, פליי דובאי, קורנדון, טארום, ריינאייר, אזרבייג'ן איירליינס, אוזבקיסטן איירווייז, היי סקיי, סמארטווינגס, אנטר, נאוס, היינאן ועוד.

כל החברות האלו ועוד ממשיכות לטוס ארצה לצד חברות התעופה הישראליות, מה שמאפשר תנועה אווירית של עשרות חברות תעופה שעדיין פועלות בישראל, כך שעשרות אלפי נוסעים יכולים להמשיך לטוס לחו"ל ולחזור לארץ.

ומנגד: אתמול נתב"ג דווקא היה כמעט ריק מנוסעים // צילום: @_amitshalev_LIVE


חשוב לזכור כי למרות שעדיין ישנן חברות תעופה רבות שממשיכות לטוס לישראל, יש גם ישראלים רבים שתקועים בחו"ל ושמתקשים למצוא טיסות חזרה לארץ. הסיבות לכך הן שטיסות רבות היו מלכתחילה מלאות, מכיוון שאוגוסט נחשב לחודש מבוקש מאוד, ולכן קשה למצוא מקומות בחלק מהמטוסים שממשיכים לטוס.

כזכור, אתמול הוציאו במשרד התחבורה הודעה לפיה מי שטס לחו"ל בימים אלו צריך לקחת בחשבון את האפשרות שיתקשה לחזור לארץ בעקבות גל ביטולי הטיסות לישראל וממנה, שנכון לעכשיו עדיין לא ברור כיצד יתפתח.

נוסעים בנתב"ג (ארכיון), צילום: יוסי זליגר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר