סדר בשמיים: כל העדכונים על ביטולי הטיסות לישראל

ההסלמה במצב הביטחוני גורמת שוב לגל של בלבול, ביטולי טיסות, שינויים ועיכובים • חברות תעופה זרות דוחות ומבטלות את טיסותיהן לישראל וממנה - כל הפרטים והעדכונים השוטפים

לוח טיסות בנתב"ג. צילום: איי.פי.

ההסלמה במצב הביטחוני גורמת שוב לגל של בלבול, ביטולי טיסות, שינויים ועיכובים. הפעם, זה קורה בשיא עונת התיירות, ממש עם תחילת חודש אוגוסט, החודש המבוקש ביותר בשנה וכבר בתחילת הכאוס התעופתי, שתי חברות ענק מארה"ב הן אלו שמבטלות טיסות לישראל ומישראל.

חברת התעופה הספרדית אייר אירופה (Air Europa) הודיעה היום (שבת) על ביטול כל טיסותיה לישראל עד יום רביעי. חברת התעופה הספרדית "איבריה אקספרס" הודיעה הבוקר כי היא מבטלת את הטיסות המתוכננות לישראל היום ומחר.

בתוך כך, גם חברת ויולינג הספרדית ביטלה את הטיסה שלה לישראל מברצלונה היום.

חברת אג׳יאן הודיעה הערב (שישי) שהיא מבטלת את הטיסות לארץ עד 6 באוגוסט. מדובר בחברה שמפעילה עשרות טיסות בשבוע מישראל להרבה יעדים ביוון.

גם חברת התעופה ההונגרית, וויז אייר, הודיעה שהיא מבטלת את הטיסות לישראל עד ה-4 לאוגוסט, כולל. 

דלתא ויונייטד, שתי חברות התעופה האמריקניות היחידות שפעלו עד כה בישראל, ביטלו את טיסותיהן לארץ. בשלב זה, דלתא ביטלה את הטיסות ליומיים ויונייטד ללא תאריך. העובדה שדלתא ביטלה ליומיים בלבד לא מבטיחה באופן ודאי את החזרה כבר בסוף השבוע ומומלץ להתעדכן בזמן אמת בנוגע להמשך ביטול או החזרת הטיסות של החברה לישראל.

מטוס של חברת יונייטד., צילום: קוקו

ההודעה על ביטולי הטיסות של דלתא ויונייטד משאירה את אל על כחברת התעופה היחידה שמפעילה טיסות ישירות ליעדי ארה"ב, זאת כמובן עד לחזרת החברות האמריקניות לישראל.

חברת התעופה האיטלקית ITA ביטלה את הטיסה הערב מרומא לנתב״ג ובחזרה מישראל לאיטליה. נכון לעכשיו, סוכני נסיעות מדווחים שטיסות החברה לא מופיעות במערכות עד 7 באוגוסט.

חברת התעופה הפולנית לוט ביטלה את הטיסה הערב לישראל ואת הטיסה מחר בבוקר מישראל לוורשה. חברה נוספת שביטלה את טיסות הלילה שלה לישראל לימים הקרובים היא פליי דובאי. בשלב זה, החברה ביטלה את שתי טיסות הלילה, אחת מהן היא העבירה ליום ובכך, ירדה משש לחמש טיסות ביממה, כך לפי נציגות החברה בישראל. פליי דובאי היא אחת מחברות התעופה הבודדות שלא הפסיקה לטוס לישראל לאורך כל תקופת המלחמה.

מטוס של חברת התעופה flydubai, צילום: gettyimages

טיסות לישראל נחתו ביעדים אחרים

עקב ההתפתחויות האחרונות, קבוצת לופטהנזה מעדכנת את לוח הטיסות שלה במזרח התיכון. השעיית הטיסות לביירות תוארך בשבוע נוסף עד 12 באוגוסט (כולל). כל טיסות הנוסעים והמטען לתל אביב יושעו זמנית מיום חמישי בערב, 1 באוגוסט, ועד 8 באוגוסט (כולל). לופטהנזה מציעה לנוסעים אשר מושפעים מהביטולים אפשרות לביטול הכרטיסים ללא עלות או הזמנה מחדש.

טיסת לופטהנזה ממינכן לנתב"ג נחתה במפתיע בקפריסין וזאת תוך כדי שהם מעדכנים את הנוסעים במהלך הטיסה, על כך שהיא לא תמשיך לישראל. חלק מהנוסעים ההמומים ירדו בקפריסין בתקווה למצוא דרך לחזור לישראל וחלקם חזרו עם המטוס למינכן. בנוסף, טיסות הלילה של לופטהנזה יעצרו בלרנקה לצורך החלפת צוותים, בדומה להתנהלות של בריטיש ושל KLM ההולנדית, שעצרה את פעילותה בישראל לחודשים יולי ואוגוסט.

מקרה דומה התרחש בטיסה של אוסטריאן איירליינס ששייכת גם היא לקבוצת לופטהנזה. מטוס שהמריא מווינה לנתב"ג נחת במפתיע בסופיה וחזר לווינה מבלי לנחות בישראל. הנוסעים בשתי הטיסות לא הצליחו להבין מה גרם לטייסים לבטל את הטיסות לישראל, שכן האירועים התרחשו בשעות הבוקר המוקדמות, בזמן שלא היו שינויים במצב הביטחוני או בהוראות של פיקוד העורף בישראל.

חברת התעופה אייר בלטיק ביטלה את טיסת הערב לארץ מריגה. צפויות בין שעה לשעתיים של עיכובים למרבית הטיסות מישראל. 

מטוס של אוסטריאן איירליינס, צילום: רויטרס

חברת תעופה נוספת שמבטלת היא אייר אינדיה, שבחרה לבטל את טיסת הלילה שלה.

בענף התיירות מביעים חשש רב מביטולי הטיסות והשינויים המשמעותיים בעקבות המצב הביטחוני. בחברות התיירות מקווים שגל הביטולים והשינויים ייעצר בזה, כאשר המשך הביטולים עשוי לגרום לנזק משמעותי לחברות התיירות, לנוסעים הישראלים ולמצב התעופה בישראל. במקביל, בארקיע הודיעו על הוספת ארבע טיסות לאתונה, שעל פי ההבנה, אמורה להפוך לסוג של מרכז שאליו וממנו יוכלו לטוס ישראלים ולהגיע ליעדי ההמשך או לחזור לישראל.

מדוברות לופטהנזה בישראל נמסר: "טיסת לופטהנזה LH682 ממינכן לתל אביב, אשר מסיבות תפעוליות מופעלת בשלב זה דרך לרנקה, תשוב למינכן לאחר שנחתה בלרנקה הבוקר בשעה 2:43 (שעון גרמניה), זאת כאמצעי זהירות עקב פעילות ביטחונית. טיסת ההמשך מלרנקה לתל אביב, וכן טיסת החזור LH683 מתל אביב למינכן, אשר הייתה אמורה לצאת היום, יבוטלו. לכל הנוסעים יוצעו טיסות חלופיות. לעת עתה, שאר הטיסות המתוכננות להיום נותרו ללא שינוי. אנו מצטערים על אי הנוחות. בטיחות הנוסעים ואנשי הצוות נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר