בעקבות העיכובים הרבים בטיסות: זה מה שאסור לכם לעשות בתקופה הזו

נוסעים רבים נותרים תלויים בחסדי חברות התעופה • באילו תנאים תוכלו לקבל טיסה חלופית?

אזרחית הורדה מטיסה בסן פרנסיסקו "בגלל שטעתה בכינוי גוף"// האינסטגרם של ג'נה לונגוריה

בתקופה האחרונה, ישנם לא מעט דיווחים על טיסות שמתעכבות. חלק מהטיסות מתעכבות בגלל עומסים, חלקן בגלל תקלות טכניות וחלקן, כמו ביום חמישי האחרון, בגלל עניינים שלא קשורים לחברות התעופה, כמו קריסת המכ"מ באירופה שגרם לעיכובים של שעות בטיסות ממדינות רבות, כולל מישראל.

בעקבות אותם עיכובים שמורגשים בחלק מהטיסות בתקופה האחרונה, ישנן כמה המלצות שכדאי לשים לב אליהן. נוסעים רבים טסים עם קונקשן ליעדים רחוקים, הדבר נפוץ עוד יותר בתקופה הנוכחית, כאשר אין הרבה טיסות ליעדים רחוקים בשל ההיצע המצומצם יחסית שקיים מישראל.

בעקבות כך, רבים בוחרים את טיסת ההמשך בטווח זמנים קצר ממועד הנחיתה המתוכנן של הטיסה הראשונה, לקראת ההחלפה לטיסת ההמשך. עיכוב קטן בטיסה הראשונה, עשוי לגרום לפספוס הטיסה השנייה ובכך לעגמת נפש לא קטנה, שכן לא פעם יש צורך להמתין שעות ארוכות ולפעמים גם ימים, עד למציאת טיסת המשך ליעד הסופי.

נוסעים בנתב"ג, צילום: קוקו

נוסף על כך, רבים מהנוסעים בוחרים לפצל את טיסות הקונקשן לשני כרטיסי טיסה שונים, מה שמצריך מהם ברוב המקרים לקחת את המזוודות, לצאת ולחזור, דבר שמאריך את התהליך בנמל התעופה שבו מתבצע הקונקשן. אותם נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה בקונקשן שאינו מובנה, יצטרכו, אם יפספסו את טיסת ההמשך, לנסות להסביר לחברת התעופה מהי סיבת האיחור. הם יהיו תלויים בחסדיה של החברה, שכן אי הגעה לטיסה לא מחייבת את חברת התעופה להתחשב ולמצוא טיסה חלופית, ואילו טיסה עם קונקשן מובנה, מאפשרת לנוסע למצוא פתרונות גמישים יותר מול חברת התעופה, במקרה של עיכוב בטיסה הראשונה ופספוס טיסת ההמשך.

בנוסף, רבים מהנוסעים קובעים תכניות, פגישות ואטרקציות למועדים שסמוכים לשעת הנחיתה ביעד. בתקופה הזאת, מומלץ לקחת בחשבון שייתכנו עיכובים. מספרי הנוסעים בנתב"ג חוצים באופן די שגרתי את רף 60 אלף הנוסעים, מה שמצביע על עומסים בחלק משעות היום, ועשוי לתרום לסיכוי לעיכוב בטיסה.

במצבים מסוימים, דחיות ארוכות בטיסות עשויות לגרום לחברות התעופה לפצות את הנוסעים ולכן, אם אתם חווים עיכובים ארוכים ומשמעותיים, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע במטרה לבדוק את זכויותיכם במקרה הספציפי של הטיסה שנדחתה לכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר