היום זה קורה: ענקית הלואוקוסט חוזרת לישראל

ארבעה חודשים אחרי שריינאייר הפסיקה את פעילותה בארץ, היא תוציא את טיסת הבכורה שלה לפאפוס • האם החברה האירית תרחיב את היעדים שאליהם היא מגיעה – והאם המחירים דומים לאלו שלפני המלחמה? כל הפרטים

נוסעים בנתב"ג

ארבעה חודשים לאחר שחברת הלואוקוסט האירית ריינאייר הודיעה על הפסקת פעילותה בישראל אחרי שסירבה לשלם את מסי הנמל הגבוהים של טרמינל 3, בזמן שטרמינל 1. בהמשך, הוחלט במשרד התחבורה לפתוח את טרמינל 1, וכעת – ריינאייר חוזרת לישראל.

טיסת הבכורה אמורה לצאת היום (שני), קצת אחרי השעה 12:00, כשהיא תמריא לפאפוס שביוון. כמה שעות אחריה תפעיל החברה טיסה נוספת, הפעם לברלין. מחר תפעיל ריינאייר טיסות לבודפשט, פאפוס, בארי (אזור פוליה באיטליה) ואתונה, ובהמשך השבוע היא תפעיל טיסות גם למילאנו ולמלטה.

מטוס ריינאייר (ארכיון), צילום: אי.פי.איי.


מבדיקה שערכנו מצאנו כי מחירי הטיסות של ריינאייר לא דומים למחירי הלואוקוסט שראינו בישראל לפני שפרצה המלחמה, אך עם זאת – במחירי הכרטיסים הבסיסיים ניתן למצוא טיסות במחירים שנעים סביב 200 דולרים. כבר בחודש הבא, מציעה החברה טיסות לברלין בתאריכים ספציפיים ב-204 דולרים, טיסות ישירות לבארי החל מ-137 דולרים, טיסות ישירות לבודפשט ב-174 דולרים ומחירים דומים גם לשאר יעדי החברה בתאריכים מסוימים.

על פי גורמים ברשות שדות התעופה, בריינאייר צפויים להרחיב בהמשך את היצע היעדים ותדירות הטיסות מישראל. נכון לעכשיו, המתחרה הגדולה של החברה בישראל היא וויז אייר, ואחרי שזו ביטלה טיסות לשורה של יעדים – היא עדיין מפעילה טיסות ישירות מישראל ל-15 יעדים שונים ברחבי העולם. כך, על פי ההערכות, ריינאייר תרחיב בהמשך את פעילותה בישראל, במידה שלא יהיו שינויים.

מטוס של חברת "ריינאייר", צילום: קוקו

כזכור, טרמינל 1 נפתח אתמול לטיסות בינלאומיות. שבע חברות תעופה יפעלו מטרמינל 1, חלקן באופן חלקי, כאשר ארקיע, ישראייר וסאנדור יפעילו חלקן מטיסותיהן מטרמינל 1, וכך גם וויז אייר. ריינאייר, טראנסאוויה צרפת ואיירזנה יפעלו בשלב זה רק מטרמינל 1. חשוב לבדוק מראש את הטרמינל שממנו אתם אמורים לטוס, מכיוון שייתכנו שינויים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר