הזמנתם טיסה עם חברת תעופה ישראלית? ייתכן שתטוסו במטוס זר – כך תוכלו לדעת מראש

בשל הביקושים הרבים, חברות תעופה רבות חוכרות מטוסים מחברות תעופה זרות – כך שלנוסע הממוצע בדרך כלל אין דרך לדעת אם הוא יעלה על מטוס כזה • כיצד תוכלו לבדוק זאת בעצמכם ולמה כדאי לכם לשים לב? כל הפרטים

מטוס (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

מצב התעופה בישראל השתנה באופן משמעותי מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל – הביקוש לטיסות גבוה מאוד, חברות תעופה זרות רבות כבר לא טסות לישראל, והרבה מאלו שכן עושות זאת בתדירות נמוכה יותר מאשר זו שהייתה לפני המלחמה. בעקבות המלחמה, נוצר מצב שבו המטוסים של חברות התעופה הישראליות לא מספיקים לענות על הביקוש, והן חוכרות מטוסים מחברות תעופה זרות, ומפעילות טיסות בקווים שהן משווקות.

שוחחנו לאחרונה עם נוסעים שהזמינו טיסות בחברות תעופה ישראליות וגילו שהן יופעלו על ידי חברות זרות והתאכזבו, אז כדי למנוע את ההפתעה – עשינו לכם סדר. בעת רכישת כרטיס הטיסה, אמורה להופיע שורה קטנה בעברית או באנגלית שבה, מצוינת חברת התעופה שתפעיל את הטיסה, במידה שהיא מופעלת באמצעות מטוס חכור.

כל חברות התעופה הישראליות משתמשות במטוסים חכורים של חברות תעופה זרות במטרה לענות על הביקושים, ולא מדובר בעניין חדש אלא כזה שקורה בכל שנה בעונות המבוקשות. כדי לדעת איזה מטוס יפעיל את הטיסה, חפשו את הכיתוב "מופעלת על ידי..." או "operated by…", ולאחר מכן יופיע שמה של חברות התעופה הזרה.

נוסעים במטוס (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

ברוב הגדול של המקרים, חברת התעופה הישראלית תדאג לנציג דובר עברית אחד לפחות שיהיה על המטוס, אך הטייסים ושאר הדיילים יהיו זרים. אל על חכרה לאחרונה שני מטוסים מחברת תעופה ליטאית, והיא מפעילה איתם טיסות ליעדים שונים באירופה, כשגם ישראייר וארקיע פועלות באופן דומה.

שימו לב שישנם מקרים שבהם העניין לא מצוין בעת הזמנת הכרטיס, מכיוון שבחברות התעופה עשויים גם לשנות את שיבוץ המטוסים שלהן ליעדים שונים. בחלק מהמקרים, חברות התעופה מעדכנות את הנוסעים באמצעות הודעות לטלפון הנייד או בדואר האלקטרוני.

אם בכל זאת תרצו לוודא שמדובר במטוס של חברת התעופה הישראלית שממנה הזמנתם כרטיסים, עם טייסים וצוותים ישראלים, תמיד תוכלו ליצור קשר עם מוקדי שירות הלקוחות של החברה בימים שלפני הטיסה ולוודא את סוג המטוס שיפעיל אותה.

נוסעים בנתב"ג, צילום: יוסי זליגר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר