סקר חדש: האם הישראלים מוכנים לטוס לטורקיה?

לאחר שחברת התעופה טורקיש איירליינס ביטלה את כל הטיסות לישראל וממנה, סקר שנערך עבור תערוכת התיירות IMTM מגיע עם תוצאות מעניינות בנוגע לישראלים ולעמדתם לגבי טורקיה • "ישראלים בוחנים פעמיים את היעד לפני שמזמינים אליו כרטיס טיסה"

טורקיה מוגדרת כמסוכנת ומומלץ לצאת ממנה. צילום: לירון מולדובן

היחסים בין ישראל לטורקיה נמצאים בשפל של הרבה מאוד שנים. חברת התעופה טורקיש איירליינס ביטלה אתמול את כל הטיסות לישראל ומישראל עד סוף חודש מרץ בשנה הבאה וכרגע אין צפי להפעלת טיסות ישירות בין המדינות. מספר הטיסות בין ישראל לטורקיה עומד על אפס, לעומת כארבעים ביממה בשיא שהיה בשנה שעברה.

כעת, בסקר שנערך על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה עבור תערוכת התיירות IMTM עולה נתון מעניין – 82 אחוזים מהנשאלים השיבו כי לא יטוסו לטורקיה גם אם היחסים ישתפרו. הנתון מצביע על התחושות בישראל לנוכח המצב הקשה בין המדינות.

העיירה היוונית פרגה, צילום: Getty Images

עוד עולה מהסקר כי כ-48 אחוזים מהישראלים יבררו אם היו אירועים אנטישמיים במדינה שאליה הם מתכננים לטוס, רק כ-14 אחוזים יעדיפו להשתמש בדרכון ישראלי והיעדים המבוקשים ביותר הם יוון, איטליה, תאילנד וארה"ב.

אייל שמואלי מיזמי תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM: "המלחמה שינתה את פני התיירות באופן דרמטי. ישראלים בוחנים פעמיים את היעד לפני שמזמינים אליו כרטיס טיסה מתוך חשש לאנטישמיות. יחד עם זאת, בחודש האחרון אנחנו רואים שיש עלייה בביקוש לחופשות בחו״ל, וכי הקהל הישראלי נצמד למדינות שהביעו תמיכה בישראל בתקופה זו. יוון לדוגמא צפויה להיות אחד היעדים הכי פופולאריים בקיץ הקרוב, וזאת לאור היחסים העכורים עם טורקיה. כבר בימים עתה יש עלייה בהזמנות לחופשות בקיץ וצופים שהמגמה עוד תגדל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר