גם ריינאייר? רשימת חברות התעופה שחוזרות לישראל

לאחר שכמה חברות גדולות כבר הודיעו שישובו לפעול בארץ, מסתמן כי כמה חברות נוספות יחזרו לישראל • ומה יהיה עם חברות הלואוקוסט הפופולריות? כל הפרטים

ההמראות בנתב"ג, ב-2021. צילום: גדעון מרקוביץ'

אחרי ההודעות של אייר פראנס, אייר סיישל, לוט, טוס איירווייז וחברות תעופה נוספות, ולאחר חזרתן של קבוצת לופטהנזה, טארום, אגיאן, אתיופיאן (שהודיעה על הוספת 10 טיסות בשבוע החל מ-1 בפברואר) ועוד חברות, כעת מסתמנת חזרה של חברות תעופה זרות נוספות לישראל.

חברת התעופה היוונית שנמצאת בבעלות ישראלית, בלו בירד, הודיעה על חזרה לישראל כבר ב-1 בפברואר. החברה היוונית תפעיל בשלב הראשון טיסות ישירות בקו אתונה-תל אביב, ובהמשך תוסיף טיסות ליעדים נוספים, וביניהם, ככל הנראה, יעדים במזרח ובמרכז אירופה.

חברת תעופה נוספת שהחזירה טיסות לארץ היא אייר אינדיה, שנכון לעכשיו החלה למכור טיסות לישראל וממנה החל מ-3 במרץ. מדובר בתאריך רחוק יחסית, שנכון לעכשיו לא ברור אילו שינויים יתרחשו עד אז, אך בחברה ההודית מתכננים לחזור לארץ אם לא יהיו שינויים. חשוב להדגיש כי החברה עדיין לא הודיעה על חזרה באופן רשמי, אם כי מקורבים לחברה מסבירים כי נכון לכתיבת שורות אלו, כוונותיה לחזור לישראל כנות.

אולם ההמראות בנתב"ג (ארכיון), צילום: קוקו

עוד הכרזות – בקרוב?

ריינאייר, חברת הלואוקוסט האירית שנחשבת לאחת מחברות התעופה הגדולות והמשפיעות בעולם שהייתה אחת הפעילות בנתב"ג עד המלחמה, ממשיכה למכור כרטיסים לטיסות שצפויות להמריא ב-1 בפברואר. בפעמים הקודמות שהחברה החליטה לבטל את טיסותיה, היא עשתה זאת בטווח של הרבה יותר משבועיים, מה שגורם לרבים לחשוב כי מדובר בהחלטה אמיתית של החברה לחזור לארץ. עם זאת, בחברה עדיין לא הודיעו באופן רשמי על חזרה, וישנה אפשרות שתודיע על ביטולים גם במהלך הימים הקרובים, כך שכרגע אין מידע מוצק בנוגע לחזרתה של ריינאייר לישראל.

במידה שאכן זה יקרה, מדובר יהיה במהלך מאוד משמעותי לענף התעופה בישראל, שכן מדובר בחברה שמציעה תעריפים נמוכים ומפעילה טיסות ליעדים שונים, מה שעשוי להגביר את התחרות ולאפשר לישראלים רבים שמעוניינים לצאת לחופשת התרעננות קצרה, במחירים שנכון לעכשיו נעים סביב כמה עשרות דולרים לכיוון לפי האתר הרשמי של החברה.

מטוס של חברת ריינאייר (ארכיון), צילום: Getty Images


וויז אייר ביטלה את כל טיסותיה לישראל עד סוף חודש מרץ, איזיג'ט ביטלה את כל טיסותיה במהלך חודש פברואר, כך שנכון לעכשיו לא ברור מתי חברות הלואוקוסט הללו יחזרו לארץ. טורקיש איירליינס הודיעה על ביטול כל הטיסות לישראל עד 15 במרץ השנה, וגם כאשר תחזור – היא תעשה זאת עם שתי טיסות יומיות בלבד לאיסטנבול, לעומת 10 טיסות בלוח הקיץ שלה בשנה שעברה, ירידה של 80%.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר