מוניות בנתב"ג (ארכיון, למצולמים אין קשר לידיעה) | צילום: דודו גרינשפן

עובדים בנתב"ג מזהירים: "הם מסתובבים פה ומחפשים טרף קל"

נוסעים רבים טוענים שנהגי מוניות מחפשים תיירים שלא מדברים עברית – ועוקצים אותם במחיר מופקע • גורם בנתב"ג: "הנהגים עושים ככל העולה על רוחם, הם לא מוכנים להפעיל מונה וממציאים תירוצים" • נוסע סיפר: "נהג לא היה מוכן להפעיל מונה ואמר שיש רק מחיר פיקס" • משרד התחבורה: "רואים בחומרה מקרים של הפקעת מחירים, כל דרישת תשלום מעבר למצוין במונה – עבירה על החוק"

נוסעים רבים בנמל התעופה בן גוריון פנו בתקופה האחרונה ל"ישראל היום" בטענה שנהגי מוניות עוברים על החוק בכך שהם נכנסים לטרמינל, מחפשים תיירים שאינם דוברים עברית ו"עוקצים" נוסעים. כאשר ניסינו לבדוק מול עובדים ונוסעים במקום מה עומד מאחורי זה, נדהמנו מהתשובות שקיבלנו.

מאז כניסתה לתפקיד של שרת התחבורה מרב מיכאלי, נושא המוניות בנתב"ג לא הוסדר. מה שמתרחש בנמל התעופה הוא פשוט כאוס טוטאלי, כך מספרים לנו עובדים ונוסעים. "בעבר היו נהגים שקיבלו צווי הרחקה מנתב"ג והם חזרו מיד, לא היה מי שיאכוף את זה. אין פקח שנמצא במקום 24/7, הם מגיעים אחת לכמה זמן, תופסים מה שתופסים ונהגי המוניות ממשיכים לעשות ככל העולה על רוחם. תיירים ימשיכו להיעקץ אם משרד התחבורה לא יעשה עם זה משהו בדחיפות", מספר לנו גורם בנתב"ג שמעורב בנושא.

"האכיפה לא מזיזה להם". תחנת המוניות בנתב"ג, בשנה שעברה (למצולמים אין קשר לידיעה), צילום: יוסי זליגר

"אסור לנהגים להיכנס לטרמינל והם נכנסים ועושים מה שבא להם, מי יוציא אותם? הם לא מוכנים להפעיל מונה וממציאים תירוצים שונים. תיירים שלא מדברים עברית נעקצים לא פעם במאות שקלים. העובדים בנמל התעופה כבר מכירים טוב את הנהגים שמפרים את החוק, אבל האכיפה בעניין הזה היא כל כך חלשה, שזה לא מזיז להם", מוסיף אותו גורם.

נוסעים עימם שוחחנו מספרים סיפורים מרגיזים: "הנהג במונית שבה נסעתי אמר שהמונה מקולקל וסירב להסיע אותנו אם לא לפי המחיר שדרש, שהיה גבוה בהרבה מהמחיר שאמור לצאת בפועל". נוסע אחר סיפר: "המתנו 45 דקות למונית, וכשהגיע תורנו, הנהג לא היה מוכן להפעיל מונה ואמר שיש רק מחיר פיקס". עוד נוסע אמר: "נהגים פנו אלינו בטרמינל והציעו לנו מונית. ברגע שביקשנו להפעיל מונה, הם לא התביישו להגיד שזה לא יקרה". אלו רק חלק מהפניות שקיבלנו בתקופה האחרונה מנוסעים מתוסכלים שלא מצליחים להתמודד עם מה שקורה בקרב נהגי המוניות בנתב"ג.

הנושא לא הוסדר מאז נכנסה לתפקיד. שרת התחבורה מרב מיכאלי (ארכיון), צילום: קוקו


בפנייה שהגשנו למשטרת ישראל, נאמרו לנו כי האכיפה בעניין הזה היא באחריות משרד התחבורה, בראשותו עומדת מיכאלי, שאחראית גם על נתב"ג – כך ששני הנושאים הללו נמצאים תחת טיפולה. כאשר בדקנו את הנושא מול משרד התחבורה, נמסר לנו שהם מבצעים אכיפה אחת לשבוע. מה קורה בשאר הזמן ולמה לא יושב במקום פקח מטעם משרד התחבורה שאחראי על הנושא? למה נושא המוניות לא מוסדר בנתב"ג כבר תקופה ארוכה, יותר משנה מאז כניסתה של מיכאלי לתפקיד? לא קיבלנו תשובה ברורה לדברים.

תגובת משרד התחבורה: "משרד התחבורה רואה בחומרה רבה מקרים של הפקעת מחירים, ומבצע בנתב"ג פעולות אכיפה שוטפות מדי שבוע, בהן מבצעים יזומים כנגד נהגי מוניות. המשרד קורא לכל נוסע או נוסעת ששילמו מחיר מופקע במונית להגיש תלונה למשרד התחבורה. על פי החוק, חלה חובה על כל נהגי המוניות להפעיל מונה בכל נסיעה עירונית או בינעירונית, ולגבות מהנוסע את סכום הנסיעה שצוין במונה בלבד. כל דרישה לתשלום מעבר למצוין במונה, הינה עבירה על החוק. יצוין כי מדי שנה מוגשים מאות כתבי אישום נגד נהגי מוניות המפקיעים מחירים. על נהגים אלה מוטלים עונשים, הכוללים בין השאר קנסות בסך של אלפי שקלים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...