"לא נצליח לחזור לארץ בחגים": החברות האירופאיות ביטלו טיסות - והישראלים תקועים בחו"ל

בעקבות המלצת האיחוד האירופי, חברות תעופה רבות ביטלו את טיסותיהן ארצה • ישראלים רבים שהמריאו לפני כמה ימים לחו״ל, נותרו ללא מענה בשלב זה, כאשר הרוב הגדול של חברות התעופה הזרות, לא מפעילות טיסות לישראל בימים אלו • אור, ישראלית שתקועה באיטליה: "היו לי כרטיסי טיסה חזרה לארץ לפני החג והם בוטלו, אני באמת לא יודעת מה לעשות, אין מקומות באל על, אין איך לחזור לארץ"

נוסעים בנמל תעופה. צילום: אי.אף.פי

באיחוד האירופי פרסמו אתמול (שבת) המלצה לחברות התעופה להמנע מטיסות בשטח האווירי של לבנון וישראל. זמן קצר אחרי ההמלצה, כמה חברות תעופה אירופאיות נוספות ביטלו את טיסותיהן לישראל והצטרפו לרבות אחרות.

המצב הנוכחי גרם לכך שישראלים רבים שהמריאו לפני כמה ימים לחו״ל, נותרו ללא מענה בשלב זה, כאשר הרוב הגדול של חברות התעופה הזרות, לא מפעילות טיסות לישראל בימים אלו. בין חברות התעופה שביטלו בימים האחרונים, ניתן למנות את וויז אייר, אייר אירופה, ITA, אייר פראנס, טראנסאוויה, אג׳יאן, לוט, קבוצת לופטהנזה וחברות רבות נוספות.

הותירה את הישראל ללא מענה, מטוסי לופטהנזה (ארכיון), צילום: אי.פי

שי, ישראלית שתקועה בחו״ל מספרת ל"ישראל היום": "בוטלה לנו הטיסה ואנחנו חייבים לחזור הביתה, יש המון ישראלים שצריכים לחזור לישראל, תיכף חג, לא חשבנו שזה יקרה כל כך מהר. אין מקומות בטיסות לארץ וגם אלו שיש, הן עם קונקשנים והמחירים קיצוניים".

אור, ישראלית נוספת שתקועה באיטליה: "היו לי כרטיסי טיסה חזרה לארץ לפני החג והם בוטלו, אני באמת לא יודעת מה לעשות, אין מקומות באל על, אין איך לחזור לארץ, כנראה שאצטרך להיות באיטליה בחגים. אני בכל זאת מנסה למצוא משהו דרך יוון או קפריסין, אבל כרגע זה נראה מסובך מדי ואני מפחדת להיתקע שם". 

מטוס חברת התעופה וויז אייר, צילום: קוקו

אתמול פרסמו חברות תעופה הישראליות כי ינסו להוסיף טיסות, אך בשיחה עם גורמים בכירים בענף התעופה, הם מסבירים לישראל היום כי רוב המטוסים והצוותים מתוחים כמעט עד הקצה, מה שאומר שגם אם יהיו תוספות, הן יהיו מעטות ולא יספיקו לכולם, כיוון שכבר עכשיו, הטיסות מלאות יחסית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר