בעקבות המצב הביטחוני: ההודעה של חברות התעופה הישראליות

בגלל הביקוש - באל על, ארקיע וישראייר הודיעו כי יתגברו את הטיסות מיוון וקפריסין, זאת בעקבות המלצת האיחוד האירופי שלא לטוס לישראל • "נערכים לתת מענה לביקושים ולעומסים לקראת החג" • יחד עם זאת, לא ידוע כמה טיסות יוסיפו

חברות תעופה ישראליות. צילום: יוסי זליגר

בעקבות ההמלצה הרשמית של האיחוד האירופי שלא לטוס בשמי לבנון וישראל עד 31 באוקטובר, חברות התעופה הישראליות ארקיע ואל הודיעו הערב (שבת) כי הן נערכות לתגבר את טיסותיהן. אולם לא ברור כמה טיסות יוסיפו.

אל על הודיעה כי נכון לשעה זו לוח הטיסות של החברה פועל כסדרו, אך לא נותרו מקומות על טיסות אל על לישראל וממנה בימים הקרובים. החברה מדגישה כי כלל טיסותיה בשבועות הקרובים נמצאות באחוזי תפוסה גבוהים מאוד, ללא מושבים פנויים בייחוד עד ראש השנה. "אנו פועלים לתגבור לוח הטיסות ככל הניתן". עוד הוסיפו כי הם ממליצים לנוסעים שטיסתם ארצה בוטלה להגיע לאתונה או ללרנקה ולהירשם ברשימת המתנה לטיסות חזרה לארץ.

במקביל, ארקיע הודיעה כי היא נערכת לתגבר את טיסותיה לאתונה ולרנקה, במטרה "לתת מענה לביקושים ולעומסים לקראת החג". גם חברת התעופה ישראייר הודיעה כי היא מתכננת להוסיף טיסות מיעדים הקרובים לישראל על מנת לסייע לישראלים להגיע לארץ. 

ההודעה מגיעה לאחר פרסום ההמלצה של האיחוד האירופי שלא לטוס בשמי לבנון וישראל עד 31 באוקטובר. ההמלצה החריגה, המתייחסת לטיסות שינחתו, ימריאו או יעברו באזור, עשויה להשפיע באופן דרמטי על הפעילות התעופתית באזור. הצפי הוא שבעקבות ההחלטה חלק מחברות התעופה הזרות צפויות להפסיק את הטיסות לישראל, מה שצפוי לצמצם משמעותית את היצע הטיסות הקיים בישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר