הוחלט: השמים נשארים פתוחים - חלקית

השמיים יישארו פתוחים במתכוננת מצומצמת לטיסות נכנסות ויוצאות • רק מי שרכש כרטיסים לפני החמרת הסגר יוכל לטוס

נתב"ג, לפני סגר ראש השנה // צילום: יוסי זליגר // נתב"ג, לפני סגר ראש השנה

בתום דיונים קדחתניים שנמשכו לאורך כל שעות הלילה (שישי), ובשל חוסר הוודאות והלחץ שהופעל מצד הטסים לחו"ל על מקבלי ההחלטות, היום אושר המתווה של שרת התחבורה מירי רגב, המסדיר את פעילות ענף התעופה בזמן הסגר. המתווה שאושר יאפשר להפעיל את נתב"ג גם לטיסות יוצאות וגם לנכנסות במתכונת מצומצמת, ובכך להשאיר את השמים פתוחים חלקית.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מירי רגב אמרה: "המתווה שאותו הצגתי הינו מאוזן ומידתי, כזה ששומר על רציפות תפקודית של ענף התעופה ועובדיו, ושאינו פוגע ברוכשי הכרטיסים טרם הסגר. מצד שני, עיקרון הסולידריות החברתית בשעה של מאמץ לאומי קיבל משקל חשוב בקבלת ההחלטות שלי. על כולנו להיות מגויסים להורדת התחלואה במדינה".

המתווה שקידמה השרה רגב ועליו סוכם מאפשר יציאה מהארץ לכל מי שרכשו כרטיסי טיסה עד למועד כניסת הסגר לתוקף, קרי היום ה-25 לחודש, עד שעה 14:00.

נתב"ג, לפני סגר ראש השנה // צילום: יוסי זליגר
נתב"ג, לפני סגר ראש השנה // צילום: יוסי זליגר

הרוכשים שיקנו כרטיס טיסה מעבר למועד זה (14:00) לא יוכלו לממש את כרטיס הטיסה שיירכשו. בהגעה לשדה התעופה יש להציג אסמכתא למועד רכישת הכרטיס, כרטיס תקף למועד הטיסה ובדיקת קורונה שלילית לפי דרישות מדינת היעד.

לפי המתווה תותר כניסת ישראלים ארצה ללא הגבלה. החוזרים ממדינה אדומה יכנסו לבידוד של 14 יום והחוזרים ממדינה ירוקה יכנסו ארצה לפי כללי הסגר.  במקביל, שדה התעופה רמון יישאר פתוח לטיסת בוקר וטיסת ערב, על מנת לאפשר לתושבי אילת שנדרשים לטיפול רפואי, או שהינם עובדים חיוניים, דרך הגעה נוספת למרכז הארץ.

שרת התחבורה בהמשך הוסיפה ואמרה: "ההחלטה היא תמיד לא קלה כאשר נפגעים זכויות של אזרחים, אבל לאחר ששקלתי את מכלול השיקולים קיבלתי את ההחלטה המאוזנת, שעמדה מול לחצים גדולים מאוד מהציבור וחברות התעופה. עם זאת, אינני יכולה להתעלם מהצורך והמאמץ הלאומי להורדת רמת התחלואה בארץ ושמירה על בריאות העם כעיקרון מנחה".

אפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס התייחס למתווה שהתקבל ואמר: "גם בממשלה הבינו שלא ניתן לסגור את שדה התעופה לטיסות יוצאות בלבד, כי בלי טיסות יוצאות לא יתקיימו טיסות נכנסות. עם זאת, גם בהוצאת טיסות חצי ריקות אין היתכנות כלכלית או הגיונית. בעוד שהדרישה לאסור אישור טיסות חדשות מובנת, אין שום סיבה לעצור מכירת כרטיסים לטיסות קיימות, שתגרום להפסדים כבדים למארגני התיירות והתעופה. ממילא, אין דרך לפקח על התהליך המכירה שמתנהל בדיגיטל וללא צורך בקבלת קהל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר