לפני כל המראה או נחיתה, נדרשים הנוסעים להעביר את הטלפונים למצב טיסה. לאחרונה עלו לא מעט דיווחים על כך שהתדרים שחברות הסלולר משתמשות בהם לא מפריעים לפעילות הסדירה של הטייסים ולקשר שלהם מול מגדלי הפיקוח, אך כעת עולה כי יש סיכוי שדווקא ה-5G, שדובר כל כך הרבה לאחרונה ובהקשרים אחרים, עשוי לגרום לשיבושים בפעילות המטוסים.
לפי דיווח ב-BBC, עשר ענקיות התעופה הגדולות בארה"ב, שבהן אמריקן איירליינס, דלתא ויונייטד, מתריעות במכתב דחוף לרשויות התעופה האמריקניות,לשר התחבורה פיט בוטיג'ג', לראש מינהל התעופה הפדרלי (FAA), ליו"ר ועדת התקשורת הפדרלית ולמנהל המועצה הלאומית לכלכלה, כי ההפעלה המתוכננת מחר (רביעי) של הדור החמישי של רשתות הסלולר - ה-G5 - עלולה לחולל כאוס עצום בתחום הטיסות בארה"ב, לגרום למניעת המראות רבות ולהשארת אמריקנים רבים בחו"ל. האזהרה הנוכחית מגיעה אחרי אזהרה דומה של יצרניות המטוסים בואינג ואיירבוס, שגם יצאו בהתראה חריגה ביחס ל-5G.
הבעיה שעליה מתריעות חברות התעופה קשורה לאמצעי התקשורת שיש במטוסים למצבים של ראות לקויה בשדה ומזג אוויר קשה. כיום, אמצעי ההגנה והתקשורת האלו פועלים בתדרים של ה-5G, וכך, במצב חירום אמיתי, צוות המטוס עלול למצוא את עצמו בסכנה של ממש ובחוסר יכולת לתפעל את המכשירים, שבהם מדי גובה ואמצעי תקשורת אחרים מבוססים רדיו.
במכתב ששלחו החברות, נכתב: "אנו דורשים למנוע הפעלת תקשורת 5G במרחק של שני מיילים משדות התעופה, אחרת חלקים עצומים מציי התעופה שלנו יצטרכו להיות מקורקעים ללא הגבלת זמן". החברות גם דורשות לזהות את כל משדרי ה-5G ליד שדות התעופה, ולפקח עליהם, מהלך שיעכב ככל הנראה את הפעלת הרשת מחר ויגרום לנזקים כלכליים עצומים.
מנגד, במינהל התעופה הפדרלי טוענים כי הם פועלים לפתרון הבעיה, וכי 45 אחוז מכלי הטיסה האמריקניים כבר טופלו וניתנו להם מכשירי תקשורת מעודכנים, שלא ייפגעו מה-5G.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו