הכירו: האפליקציה שתאפשר לנו לטוס בבטחה בעולם

שלוש מחברות התעופה הטובות בעולם משתפות פעולה • החל מהחודש הבא, הן יפעילו אפליקציה שתהווה סוג של דרכון אלקטרוני • כל הפרטים

נוסעים בנתב"ג, אתמול // צילום: קוקו // נוסעים בנתב"ג, אתמול

חברות התעופה הגדולות בעולם עורכות התאמות לקראת חזרתן לפעילות לצד הענקת חיסונים. שלוש מהן, שנחשבות לחברות התעופה מהטובות בעולם, כבר הודיעו כי יחברו לארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) במטרה להפעיל החל מהחודש הבא סוג של דרכון אלקטרוני.

חברת התעופה אמירייטס, שאמורה להפעיל החל מהחודש הבא טיסות ישירות מדובאי לישראל, היא אחת משלוש החברות. סינגפור איירליינס (שלא מפעילה טיסות לישראל) ובריטיש איירווייז (פעילה בקו לונדון-תל אביב) יהיו גם הן חלק מהפיילוט של ארגון חברות התעופה הבינלאומי.

אז איך זה יעבוד? באמצעות אפליקציה או אתר ייעודי שכבר פותחו, ושנקראים נכון לעכשיוIATA Pass, ניתן יהיה להזין את פרטי הנוסע לאפליקציה, ובה יצוינו פרטיו הרפואיים בכל הקשור לנגיף הקורונה. מחוסנים יצוינו כמחוסנים, מחלימים כמחלימים – אך הדבר לא רלוונטי בהרבה מאוד מדינות, ומי שנבדק וקיבל תוצאה שלילית יוכל להציג זאת באמצעות אותו הפיתוח.

המטרה היא שבסופו של דבר, חברות תעופה נוספות יצטרפו לתוכנית, וכך ניתן יהיה להקים מעין חיבור בינלאומי קל ופשוט שיקל על קבלת המידע בנוגע למצבו הרפואי של הנוסע בכל הקשור לקורונה.

נוסעים בנתב"ג, אתמול // צילום: קוקו
נוסעים בנתב"ג, אתמול // צילום: קוקו

קובי זוסמן, מנכ"ל IATA בישראל פירט על האופן שבו צפויה לפעול התוכנית: "צריך לאפשר לנוסעים שליטה מוחלטת על המידע האישי שלהם, תוך שימוש בטכנולוגיות ,בסטנדרטים ובחוקי הגנת הפרטיות העדכניים. הפתרון שמקדמת IATA יישמר בצורה כזו בטלפון הסלולארי של הנוסע, ורק הוא יחליט איזה מידע הוא מעביר לגורם כלשהו, כגון חברת התעופה או רשות של מדינה. המידע לא יאוחסן באף מאגר מידע מרכזי".

"בהתבסס על סטנדרטים שפותחו על ידי ארגון התעופה של האו"ם, אשר מסייעים לבצע התאמה בין נתוני הדרכון הביומטרי ותמונת הנוסע המחזיק בטלפון, כך ניתן יהיה לוודא כי המידע הקיים בטלפון בנוגע לבדיקה או החיסון אכן משויך לאותו נוסע או נוסעת המחזיקים בטלפון", הוסיף זוסמן.

"פתרון ה-IATA Pass יאמץ הנחיות של ארגון הבריאות העולמי בדבר אמיתות ונכונות המידע אודות הבדיקות או החיסונים, על פי דרישות המדינות, פתרון אשר יאפשר ביצוע הליכים שונים בנמל התעופה ללא מגע לשם שמירה על בריאות ציבור הנוסעים", אמר זוסמן. "מסקר שערכה IATA  התברר כי 70% מנוסעים חוששים מהגשת הטלפון או הדרכון או כרטיס העלייה למטוס לנציגים השונים בתהליך. הפתרון המוצע יאפשר תהליך ללא מגע. בכוונת IATA להציג פתרון זה בתחילת הרבעון הראשון של השנה גם לאייפון וגם לאנדרואיד, זאת מתוך כוונה לחבר שוב את העולם במקביל להפצת החיסונים ברחבי תבל".

מטוס של חברת בריטיש איירליינס, שתשתתף בתוכנית, בשנה שעברה // צילום: קוקו
מטוס של חברת בריטיש איירליינס, שתשתתף בתוכנית, בשנה שעברה // צילום: קוקו

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר