עיר על המים // צילום: עוזי בכר

הצצה לספינת הקרוז הגדולה בעולם

יותר משנתיים היתה סימפוני אוף דה סיז בשלבי בנייה, לא פלא כשמדובר בספינת הקרוז הגדולה בעולם. מהלוגיסטיקה המתוקתקת ועד האוכל והבידור האיכותיים, מדובר בתענוג בלתי נגמר

כמו שקשה לנו להאמין כשאנו רואים מטוס ג'מבו ממריא, כך קשה להאמין כשרואים את סימפוני אוף דה סיז, ספינת הקרוז הגדולה בעולם, במשקל של 228,081 טונות, צפה על המים. שלא לדבר על העובדה שהיא מחליקה למרחקים בימים ובאוקיינוסים, כשעל הסיפון בקושי מרגישים שאנחנו לא על היבשה. 

בסימפוני אוף דה סיז, שהפכה ברגע לספינת הדגל של רויאל קריביאן, ישנם 2,775 חדרים ב־18 קומות. סימפוני היא הגדולה מצי ספינות אואזיס, שמנצל את כל הטכנולוגיות של המאה ה־21 ונועד לסייע לרויאל קריביאן לעמוד בביקוש הגדל והולך להפלגות נופש באונייה שהיא למעשה אתר נופש צף. 

הגודל העצום של סימפוני מחייב היערכות מיוחדת לפני כל הפלגה. על 6,680 נוסעים מופקדים 2,200 אנשי צוות, שרק שבעה מהם מאיישים את גשר הפיקוד וכל השאר טורחים לפנק את האורחים הרבים ולוודא שכל המערכות פועלות. 

לפני כל הפלגה מעלים לספינה מזון בשווי של כמיליון דולר. חדרי האוכל הם ברמה של מסעדת יוקרה, הן בטיב המזון והן באיכות השירות, ואפשר בהחלט להסתפק בהם. 

אבל אם חשקה נפשכם בארוחה מיוחדת, יש 12 מסעדות שף ועוד מזנון שפתוח כמעט כל היממה, כדי שחלילה לא נרגיש רעבים. 

יש מין חוק לא כתוב בחברות השיט: בשבוע על הספינה העלייה הממוצעת במשקל כל נוסע היא 10 ק"ג. הרוב, אגב, מהקוקטיילים. כי יש מזנונים עמוסים במזון בריא, סלטים, פירות, ושאר ירקות.

חוויה על המים // צילום: עוזי בכר

הלוגיסטיקה של ההפלגה היא הפלא האמיתי כאן. איך אפשר בתוך פחות משעתיים להעלות לספינה 6,500 נוסעים? אל דאגה, בתור אתם לא תחכו. תחילה יש רישום מוקדם באינטרנט, כמו לפני עלייה למטוס. לא פחות מ־40 דלפקים מאוישים, ובכל אחד מטפלים בשני נוסעים לדקה. לאחר מכן עוברים דרך הדיוטי פרי, מקבלים תג VIP ופוסעים על שטיח אדום. חסרות רק המצלמות של הוליווד להשלמת התמונה - לשם כך כבר יסייעו לכם להעלות תמונת סלפי לאינסטגרם.

רויאל מתכננת בשנה הקרובה לצמוח בעוד 60 אחוזים במספר הנוסעים, ולמטרה זו היא בונה עוד ספינות ורוכשת ספינות קיימות. היא לא החברה היחידה. כל חברות השיט רואות עכשיו פריחה עצומה. גם בישראל יש צמיחה כאשר יותר ויותר מעדיפים את הנוסחה המנצחת, שלפיה אתה הולך לישון במקום אחד ומתעורר למחרת ביעד הבא ובלי דאגות איך ולאן להגיע. במקום לבזבז את שעות האור בנסיעה ממקום למקום, שעות היום מנוצלות לירידה לחוף, ויום שלם אפשר לבקר באתרים החשובים והמעניינים, ובסוף היום חוזרים לארוחת ערב מפוארת, להצגה, למופע, לבילוי עם חברים במועדון לילה, כשהספינה בינתיים מרימה עוגן בדרך ליעד הבא. 

לאס וגאס ברמה אולימפית

24 מעליות מזניקות אותנו לקומות המגורים, רובן עם מרפסות, ויש גם מרפסת פנימית המשקיפה אל חמשת הרבעים בספינה הענקית. כל רובע והייחוד הקולינרי שלו. אם לא הבהרנו את זה מספיק, אוכל הוא המוטיב המרכזי כאן. הכל סובב סביב הארוחות והבידור. 

שטיח אדום VIP // צילום: עוזי בכר

ואם בבידור עסקינן, מדובר במופעי לאס וגאס וברודוויי בשילוב מנצח עם אלופים אולימפיים. כמו שאמר מנהל הבידור של הצי: "באליפות העולם בהחלקה על הקרח אני בא לחפש את הצוות הבא שלי בין מקבלי המדליות". 

מדובר במחליקים ברמה עולמית, קופצים למים שהיו אלופים אולימפיים, לצד זמרים ושחקנים מוכשרים שמעלים מחזמר ברמה שלא מביישת את הבמות הגדולות של לונדון וברודוויי. יש חוויה חדשה כמעט בכל רגע, ולא בטוח שאפשר להספיק לעבור על הכל. 

יותר משנתיים היתה הספינה בשלבי בנייה במספנות בצרפת, בתקציב של 1.4 מיליארד דולר. ייקח זמן עד שתחזיר את ההשקעה, אבל כבר עכשיו הסוויטה המשפחתית המדהימה מכורה לשנה שלמה, למרות המחיר הגבוה של 80,000 דולר לשבוע. 

אם תסתפקו בחדר צנוע יותר, תוכלו למצוא חופשה במחיר סביר של 1,139 יורו לאדם לשבוע בחדר פנימי, 1,316 יורו בחדר חיצוני ו־1,461 יורו בחדר עם מרפסת. המחירים לספטמבר מאחר שלהפלגות הקודמות כבר כמעט לא נותרו מקומות. 

בנובמבר תעזוב מלכת האוקיינוס החדשה את הים התיכון בדרך למיאמי ומשם תתחיל במסעות שיט בין האיים הקריביים, מה שייקר את כרטיס הטיסה לנמל ההפלגה. הכרטיס הוא לא ההוצאה היחידה. מוצר צריכה בסיסי, תקשורת אינטרנט, דורש תוספת למחיר, בגלל העלות הגבוהה של הקשר הלווייני. אלומה מיוחדת עוקבת אחרי האונייה ומספקת תקשורת אינטרנט מהיר באמצעות Voom. כששאלתי מתי האינטרנט יהיה חינם, כמעט קראו לאנשי הביטחון לעצור אותי. אבל ראשי החברה מבטיחים כי ברגע שעלות הלוויין תהיה סבירה, גם השירות הזה יהיה כלול במחיר. 

הכותב היה אורח Royal Caribbean

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...