ניסיון פישינג חדש מנסה להתחזות לחברת פייפאל, באמצעות שליחת מיילים. ניסיון ההונאה עלול לגרום לגניבת כרטיסי אשראי או להשתלטות על המחשב של מקבל המייל.
כך למשל צ' מאזור המרכז קיבלה מייל מנוסח באנגלית כביכול מחברת פייפאל, הכולל טענה שקרית כאמור, לפיה חשבונה חויב בסכום של 378.95 דולר, כאשר סכום זה ינוכה תוך 24 שעות. עוד נכתב "אם אתה לא מזהה את עסקה זו, או רוצה לבטלה, אנא צור איתנו קשר במרכז שירות הלקוחות שלנו בטלפון 833-666-2710".
אלכס שטיינברג, מנהל מוצרים בחברת אבטחת המידע ESET הסביר ל"ישראל היום" כי "מדובר בהונאת פישינג מוכרת שבה הקורבן מקבל הודעת דוא"ל מזויפת על חיוב כספי לכאורה, במטרה לגרום לו ליצור קשר עם התוקף. במהלך יצירת הקשר, התוקף עשוי לבקש את פרטי כרטיס האשראי בטענה שהוא מבצע החזר כספי, או לנסות להשתלט על המחשב של הקורבן לצורך הצפנת קבצים, גניבת מידע או נזקים נוספים.
"אנו ממליצים להתעלם מהודעות מסוג זה, לבדוק חיובים ישירות מול חברת האשראי או PayPal, ולהימנע משיתוף פרטי תשלום או מתן גישה למחשב לגורמים בלתי מוכרים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו