טיקטוק מערערת על החחלטה. צילום: רויטרס

מתכוננת למלחמה: טיקטוק נגד ההחלטה להחרים אותה בארה"ב

הרשת החברתית תתחיל להציג את טיעוניה נגד חוק שיוביל לאיסורה בארצות הברית, אלא אם הבעלים הסינים ימכרו אותה תוך תשעה חודשים • החברה תציג את טיעוניה בפני פאנל של שלושה שופטים בבית משפט לערעורים בעיר הבירה וושינגטון

[object Object]

טיקטוק תתחיל להציג את טיעוניה היום (שני) נגד חוק שיוביל לאיסור שימוש באפליקציית הרשת החברתית בארצות הברית, אלא אם החברה הסינית ByteDance, שטיקטוק בבעלותה, תמכור את הרשת החברתית תוך תשעה חודשים.

החוק, שנחתם על ידי הנשיא ביידן באפריל, נבע מחששות שנתוני המשתמשים האמריקנים חשופים לניצול על ידי ממשלת סין.

החוק נחתם על ידי הנשיא ביידן באפריל, צילום: איי.אף.פי

טיקטוק ו-ByteDance תמיד הכחישו קשרים לרשויות הסיניות ותיארו את החוק כ"התערבות חריגה בזכויות חופש הביטוי". החברה, הטוענת שיש לה יותר מ-170 מיליון משתמשים אמריקנים, תציג את טיעוניה בפני פאנל של שלושה שופטים בבית משפט לערעורים בעיר הבירה וושינגטון. 

לנציגי החברה יצטרפו שמונה יוצרי תוכן אמריקנים הפועלים בטיקטוק, שטוענים כי הם מסתמכים על הפלטפורמה לשיווק מוצריהם ולפרנסתם. לאחר מכן, עורכי דין ממשרד המשפטים האמריקני יציגו את טיעוניהם.

בנוסף לחששות בנושא ניצול המידע לכאורה, פקידי משרד המשפטים ומחוקקים הביעו דאגה מהאפשרות שטיקטוק תשמש את הממשלה הסינית להפצת תעמולה לאזרחים אמריקנים.

"מהות התיק נגד טיקטוק חזקה מאוד", צילום: איי.אף.פי

עם זאת, תומכי זכויות חופש הביטוי החזקות של אמריקה, המעוגנות בתיקון הראשון לחוקה האמריקנית, טוענים שאיסור האפליקציה יהיה מתנה למשטרים אוטוריטריים בכל מקום.

לדברי ג'יימס לואיס, מהמרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון, החוק נוסח כדי לעמוד בבחינה משפטית. "מהות התיק נגד טיקטוק חזקה מאוד", אמר לואיס.

"שום דבר לא ייפתר בשבוע הבא", אמר מייק פרולקס, סגן נשיא ומנהל מחקר בחברת הניתוח פורסטר. "זוהי דילמה מורכבת ובעלת סיכון גבוה שסביר להניח תגיע עד לבית המשפט העליון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו