הסיוט של יוצרי התוכן הגיע: פרסומת ש(כמעט) כולה מלאכותית

רשת הצעצועים שכולנו גדלנו עליה, טויס "אר" אס (Toys "R" Usׂ) מנסה להחיות את עצמה, ופונה ללא אחרת מ-OpenAI למהלך • בחברה טוענים כי הייתה מעורבת יד אנושית בתהליך, אך השאלות האתיות לא נעלמו • צפו

צילום מסך מתוך הפרסומת מבוססת ה-AI של טויס "אר" אס. צילום: טויס "אר" אס

כשהיינו ילדים, אי שם בתחילת שנות ה-2000 המוקדמות, החנויות של "טויס אר אס" (Toys ‘R’ Us) היו נראות כמו ממלכת הילדים המושלמת. מאז, הרשת חוותה לא מעט קשיים וכמעט נעלמה מהנוף כשפשטה רגל בשנת 2018. עכשיו, מנסה החברה לפנות לטכנולוגיה כדי להחיות את עצמה.

בגלל שאנחנו בשנת 2024, הניסיון הנוכחי של החברה לחזור לעניינים כולל, איך לא, בינה מלאכותית, עם "סרטון המותג הראשון אי פעם המשתמש בכלי הווידאו החדש של OpenAI, סורה (Sora)". במילים פשוטות – החברה הוציאה פרסומת, הראשונה אי פעם, שמשתמשת באופן כמעט מלא בכלי של מפתחת ChatGPT.

נזכיר כי סורה, שהוצגה בפברואר, הדהימה את העולם עם יכולתה ליצור סרטונים פוטו-ריאליסטיים מטקסט. עם זאת, מרגע הצגתה הטכנולוגיה עוררה לא מעט שאלות אתיות, שהתחדדו כאשר סמנכ"ל הטכנולוגיה (ה-CTO) של OpenAI סירב לחשוף את מקור הנתונים עליהם אומנה המערכת (התיאוריה הרווחת היא שיו טיוב משמשת כמקור עיקרי, אך הדבר לא אושר רשמית).

פרסומת שהיא (כמעט) לגמרי בינה מלאכותית

למרות שסורה טרם יצאה לקהל הרחב, OpenAI דיווחו כי כבר הציעו את המערכת לגורמים שונים בהוליווד. כעת, חברת ניהול המותג WHP Global, המשווקת ובעלת רישיון ההפצה של רשת טויס "אר" אס, היא הראשונה לקחת את המושכות לידיה בתחום.

אסטרונאוט עם קסדה סרוגה. הבינה המלאכותית של סורה תכין כל מה שתבקשו. , צילום: OpenAI

יחד עם זאת, הפרסומת של טויס "אר" אס, שהוצגה לראשונה בפסטיבל קאן, היא לא תוצר מלא של בינה מלאכותית. סוכנות Native Foreign, העומדת מאחורי הסרטון, חשפה כי השתמשה בסורה בכ-85 אחוזים מהעבודה, עם צוות של כתריסר אנשים ועיבוד VFX נוסף.

קים מילר, סמנכ"לית השיווק בחברה, מסרה בראיון ל-CNN שלמרות העובדה כי נעשה שימוש בבינה מלאכותית ביצירה של הפרסומת, הייתה הרבה מעורבות אנושית בתהליך. "זה היה תהליך של ניסוי וטעיה, עם הרבה למידה מאחוריו. ממש תהליך חינוכי", כך לדבריה.

מילר, שהייתה מאמצת מוקדמת של פייסבוק לייב כשעבדה עם מרתה סטיוארט, טענה עוד כי הדרך הטובה ביותר להבין את הטכנולוגיה היא לחוות אותה בפועל, במקום לשמוע עליה מאנשים אחרים. "וזה נכון גם לגבי AI,", אמרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר