חברת מטא הודיעה בימים האחרונים כי היא מרחיבה את מדיניות התכנים המומלצים שלה באינסטגרם ובת'רדס וכי מעכשיו, חשבונות שיפרסמו תוכן פוליטי או כזה העוסק בנושאים חברתיים רגישים, לא יומלצו למשתמשים "חיצוניים" שאינם עוקבים אחרי אותם החשבונות.
במטא טענו כי העדכון יחול רק על חשבונות ציבוריים, ונוגע רק למקומות בהם אינסטגרם ות׳רדס ממליצות לאנשים על תוכן: בפיד, ברילס, במסך ה-Explore ובהמלצות לעקוב אחר חשבונות חדשים.
"המטרה שלנו היא לאפשר לאנשים את הבחירה האם לקיים אינטראקציה עם תוכן פוליטי או לא, תוך מתן כבוד לרצונות שלהם", כך טען מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, שהכריז כי השינויים יחולו כבר במהלך השבועות הקרובים. גם פייסבוק צפויה לאמץ את אותה המדיניות, אם כי נכון לעכשיו לא ברור מתי בדיוק זה יקרה.
משתמשים שעדיין ירצו לקבל תוכן "שיציין ממשלות, בחירות או נושאים חברתיים המשפיעים על קבוצת אנשים ו/או החברה בכלל", יוכלו לבחור לבטל את ההגבלה הזו בהגדרות החשבון שלהם. נכון לעכשיו השינויים יחולו על חשבונות ציבוריים בלבד.
במקביל, חשבונות מקצועיים באינסטגרם יוכלו להשתמש בתכונת "מצב החשבון" כדי לבדוק האם התוכן שלהם נכנס תחת הגדרות "תוכן פוליטי" והאם הוא משפיע על החשיפה שלהם והכניס אותם להגדרה של "חשבון לא מומלץ".
משתמשים יוכלו לערער על ההחלטה של מטא בנושא ויוכלו לערוך, להסיר או להשהות פוסטים הקשורים לנושאים פוליטיים עד שהחשבון שלהם יחזור למצב "חשבון מומלץ".
עדכונים אלו מצטרפים למאמצים הקודמים שעשתה חברת מטא במטרה להתרחק מעולם החדשות והפוליטיקה בשנים האחרונות, במיוחד לאור ההאשמות החוזרות והנשנות על כך שתוכן מסית ופייק ניוז עוברים ללא הפרעה ברשתות החברתיות. האשמות שבין היתר הובילו את ראשי מטא לא פעם לעמוד בפני חקירות של הממשל בארה"ב.
הנושא עלה לאחרונה לכותרות לאור העובדה ששנת 2024 היא שנת הבחירות לנשיאות בארה"ב. החשש הגדול במדינה הוא מפני התערבות זרה והצפת הרשתות החברתיות בבוטים ופייק ניוז שמטרתם להשפיע על הבחירות ולפגוע בחברה האמריקנית, כפי שכבר הוכח שקרה בבחירות שנערכו בשנת 2016.