ג'סי במשחק Control // צילום מסך מתוך הטריילר

כשלאויב יש שכל, אל תעמדו במקום

במשחק Control לא תוכלו להסתתר מבלי שיאגפו אתכם או לעצור לרגע דל • אבל ההליכה בתלם וכמה זיופים מונעים ממנו לכבוש את הפסגה • סקירה

"אם זה לא שבור - אל תתקן", זה הכלל שהקפידו עליו בחברת Remedy Games עם המשחק החדש Control. כמו במשחקים Alan Wake ו-Quantum Break, גם כאן נעשה שימוש נרחב בקטעי וידאו כדי להגביר את תחושת המציאות. אבל האם החברה הצליחה מעבר לכך, ומה אפשר לצפות ממשחק שהדמות הכי מעניינת בו, היא השרת? סקרנו את המשחק על פלייסטיישן 4.

הסיפור

הדמות המרכזית ג'סי, שאותה משחקת קורטני הופ, מגיעה לארגון ה-Federal Bureau of Control, שתפקידו לחקור תופעות וחפצים על-טבעיים ברחבי העולם. אך ג'סי איננה מעוניינת רק בתפקיד נחשק. היא שואפת למצוא את אחיה שנחטף על ידי ה-FBC בעת ילדותם, כשאירוע מסתורי התרחש בעיר מגוריהם. כך ג'סי מוצאת עצמה במטה הראשי של הארגון ב-Oldest House, ולא פחות ולא יותר מאשר בתפקיד המנהלת.

זה קורה הודות לנשק מיוחד, שמשמש בתור הכלי המרכזי במשחק. כלי זה מסוגל לשנות צורה בהתאם לצורך, ולהפוך מאקדח פשוט למשגר טילים. לאורך המשחק, הוא צובר יכולות שונות שמשפרות את החוויה. את היכולות אגב ניתן לשפר בהתאם לסגנון המשחק. בין שהוא הגנתי ומחושב, ובין שהוא אגרסיבי ועתיר סיכונים. 

עיצוב ואווירה

הגרפיקה במשחק מדהימה עד כדי כך, שמספר פעמים לא הייתי בטוח אם מדובר בסרטון לייב-אקשן שצולם או מנוע המשחק.
האווירה במשחק מותחת: מעיצוב החדרים בהם נעה ג'סי, דרך הצבעים שמשפיעים על התת מודע ועד הסאונד. כל אלה מעוררים אי נוחות קלה וחוסר ודאות מהרגע הראשון, כאילו כל רגע מישהו או משהו יגיח מעבר לפינה.

בנוסף, המשחק "טריפי" בצורה מהנה ומחדשת. כמעט כל חדר או חלק במשחק מאתחל את הציפיות של השחקן, באופן שלא זכור ממשחקים אחרים. מחשבה רבה הושקעה בעיצוב העולם והשלבים השונים. ההתקדמות מונחת לפי העלילה, האינטואיציות ותגובותיה של ג'סי, ולא לפי מצפן כלשהו. ובעיקר, אתה צריך להסתדר לבד. 

לעמוד במקום זו לא אופציה // צילום מסך מתוך הטריילר

עיצוב המסך (HUD) הוא מינימליסטי, מה שעוזר לשחקן להתרכז במה שקורה מסביב ולא במדי חיים ואנרגיה למיניהם. ובזכות ההקלטות, הסרטונים, המסמכים וההסברים לתופעות המוזרות ב-Oldest House, העולם של המשחק הופך לממשי עוד יותר. 

משחק ומכניקות

זה לא רק משחק יריות. הקצב מהיר ואם תעמדו במקום או תחפשו מחסה, תבינו מהר מאוד שזאת ממש לא אופציה. לאויבים במשחק הזה יש שכל והם לא יהססו לאגף ולתקוף אתכם ללא הפסקה. 

המשחק תומך במנוע פיזי מרשים, שמעצים את היכולות והאפשרויות השונות. כל מעשה גורר תגובה בהתאם לחוקי הפיזיקה. פיצוצים יהרסו קירות, ההדף יעיף דפים לכל עבר ואפילו האויבים, כאמור, ניחנים ביכולת להגיב לכל פעולה שלכם. 

להסתדר לבד // צילום מסך מתוך הטריילר

במהלך השלבים ניתן להתקדם ב"מפה פתוחה" בהתאם לצבירת יכולות וחפצים מסוימים. בכל פעם נפתחת גישה לעוד יעד ולעוד שלב. חיסרון בולט במשחק הוא מסכי הטעינה הארוכים במשחק. כך במקומות מסוימים ניתן למות כמה פעמים מהר מדי.

גם משימות המשנה לא מאכזבות מדי. הן מגוונות קצת את המשחק המרכזי ומוסיפות נפח לדמויות המשניות הרבות. לא מדובר במשימות אזוטריות. אדרבא, יש בהן אפילו בוסים משלהם, שאין חובה לעבור דרכם, אך ההתמודדות מול רובם מהנה וחבל לפספס אותה.     

דעה אישית

הרעיון והביצוע של המשחק מעולים, ובכל זאת - לאורך כל המשחק מרגיש שמשהו חסר. הסיפור מרתק, אבל בנוי בצורה ליניארית מדי. ג'סי נהדרת בדרך כלל, אך מעדיפה תמיד לעבוד מסודר יתר על המידה, מנקודה א' לב'. ודווקא הסדר הזה, מונע מהסיפור להפוך למעולה. כמה אירוני, שדווקא עודף התכנון, שנועד להגביר את תחושת המציאות, הוא זה שפוגם בה. בנוסף, גם המשימות האקראיות, שבהן מגיעים למקום מסוים ופשוט הורגים אויבים, גורעות במקצת מהחוויה בגלל החזרתיות שלהן.   

לסיכום

קונטרול הוא משחק טוב שיכול היה להיות מצוין. כאמור, העולם בנוי היטב, הדמויות מושכות וכך גם הסיפור, המשחקיות והאווירה מעודדים "טעם של עוד". עם זאת, כמה זיופים משמעותיים מותירים את המשחק באזור הממוצע, ולא בפסגה, היכן שהוא אמור להיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...